ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد یک بیمه بیولوژیک است

مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل گفت: ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد یک بیمه بیولوژیک است و این کار باید در جامعه نهادینه شود.

فریبا محمدلو گفت: خون بند ناف نوزاد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریز، می‌تواند نقش موثری در سلامت آینده فرزندان‌مان داشته باشد چرا که این فرصت فقط یک بار می‌تواند در زندگی هر فرد پیش بیاید.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف در استان را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و این ذخیره‌سازی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش جمعیت و ترغیب خانواده‌هایی که فرزند بیمار دارند، ایفا نماید چرا که سلول‌های بنیادی نوزاد قابل استفاده برای اعضای درجه یک خانواده است.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بر انجام همکاری‌های لازم با دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در اردبیل تاکید کرد و گفت: اهمیت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد در استان اردبیل به خوبی برای خانواده‌ها تبیین نشده لذا از مشاوران بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این امر مهم به عموم مردم سهیم باشند.

در حال حاضر در کشور ایران فقط بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند، ولی در جهان انواع کم‌خونی‌ها، لوسمی حاد و مزمن، بیماری‌های نقص در تولید لنفوسیت‌ها، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، نقص ارثی پلاکتی، اختلالات پلاسماسل، بیماری‌های ارثی، الزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های کبدی و دیستروفی عضلانی با استفاده از این سلول‌ها درمان می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.