اردبیل جزو اولین استان‌ها در کاهش حوادث ترافیکی در کشور است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان اردبیل جزو اولین استان‌های برتر در کاهش حوادث ترافیکی در کشور است.

جعفر میعادفر گفت: یکی از چالش‌های مهم اورژانس در شهر‌های بزرگ، ترافیک شهری و زمان رسیدن به محل حادثه است که برای حل این موضوع از جمله اقدامات ما، توسعه اورژانس موتوری است و هم اکنون در استان اردبیل ۲ واحد موتورلانس فعال بوده و ۳ دستگاه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل گفت: اورژانس استان اردبیل اقدامات شایان توجهی انجام داده که لازم است بعنوان استان نمونه مطرح شود، از جمله این اقدامات مهم، پایین بودن مرگ و میر حوادث ترافیکی است که بعنوان اولین یا دومین استان در این مورد مطرح می‌باشد.

میعادفر می‌گوید: در خصوص ارتقاء آموزشی عمومی، طی هماهنگی که با صدا و سیما و شبکه سلامت داریم در حال تهیه ۲۵۰ آیتم یک دقیقه‌ای هستیم که در برنامه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

او گفت: سالانه حدود ۱۸ الی ۱۹ میلیون تماس با اورژانس در سطح کشور داریم و بخشی از این تماس‌ها بصورت مزاحمت تلفنی است و علیرغم اینکه نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته، ولی همچنان شاهد این مورد هستیم.

اورژانس اردبیل یکی از استان‌های برتر کشوری است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در دولت سیزدهم، مدیران و مسئولین در وزارت بهداشت بصورت میدانی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و پس از بررسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه ها، در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت استان و ترسیم برنامه‌های آینده تلاش می‌کنند.

میعادفر می‌گوید: اورژانس استان دارای ۹۷ دستگاه آمبولانس، ۵۵ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی می‌باشد و سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار تماس با اورژانس استان انجام شده که منجر به حدود ۶۷ هزار ماموریت در استان شده است.

او گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های موفق و برتر از نظر عملکرد بوده و بعنوان الگوی درخشان در کشور مطرح است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه تلاش‌های همه جانبه در حوزه سلامت شاهد کاهش چشمگیر در آمار فوتی‌ها و بستری‌ها هستیم.

میعادفر می‌گوید: یکی از برنامه‌های اورژانس در سالجاری، آموزش و ارتقاء آموزشی کارکنان و عموم مردم است.

او گفت: امسال بعد از دو سال اپیدمی کرونا، مراسم اربعین برگزار خواهد شد و وزارت بهداشت و اورژانس نیز همزمان با سایر دستگاه‌های مربوط و با تمام توان در این مراسم در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.