در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقبال کاربران قاره‌های اروپا و آمریکا از یک بازی هوشمند ایرانی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: برای ایجاد نگرش صحیح درباره مخاطبان باید به طور مجزا به بازی‌های پرمخاطب‌تر توجه بیشتری کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: در سال‌های گذشته در زمینه رفع چالش‌های مشترک تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی مانند بیمه، مالیات، مشکلات نظام وظیفه نیرو‌های مشغول به کار در مجموعه و تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت و استفاده از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان برای این مجموعه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

به گفته سید صادق پژمان با هماهنگی مجموعه بنیاد و معاونت علمی ریاست جمهوری، ارتقا کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بازی‌سازی، به‌روزرسانی ساز و کار تشخیص و درجه‌بندی بازی‌سازان دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: برای ایجاد نگرش صحیح درباره مخاطبان جامعه‌ای که در دل فضا‌های بازی‌های دیجیتال تربیت می‌شود و شکل می‌گیرد، باید به طور مجزا به بازی‌های پرمخاطب‌تر توجه بیشتری کرد و برای آن برنامه‌ریزی جداگانه‌ای داشت. به همین منظور می‌توان از تجربه‌های محتوایی و خدمات موسسه نردبان اندیشه فردا به عنوان یک خدمت‌دهنده در ساختار حمایتی بنیاد (همگرا) برای بهره‌مندی دیگر تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی استفاده کرد.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رابط اصلی حکمرانی فرهنگی کشور و زیست‌بوم صنعت، هنر و رسانه بازی‌های دیجیتال، ظرفیت‌های حوزه بازی را در خدمت ارتقا فرهنگ عمومی به کار می‌گیرد.

پژمان می‌گوید: تلاش می‌کنیم ضمن هماهنگی با دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور از ظرفیت بازی آمیرزا برای گسترش و توسعه زبان فارسی استفاده کنیم و به طور متقابل برای عمق‌بخشی به آموزش‌های رسمی در این حوزه، به توسعه سهم بازی‌وار کردن در فعالیت‌های کمک درسی بپردازیم.

گفتنی است بازی آمیرزا با عبور از مرز ۱۵ میلیون نصب و ۱۰ میلیون کاربر فعال در ایران و جهان، عنوان پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی را از آن خود کرده است و حدود ۲۰ درصد کاربران فعال ما از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و عربی هستند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید: امیدواریم با هم‌افزایی و همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت این بازی برای توسعه در بازار کشور‌های فارسی زبان، بتوانیم کارایی و اثربخشی فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی آن را به عنوان پیشرانی برای سایر فعالیت‌های این شرکت و نیز، فعالان عرصه تولید و توسعه بازی‌های رایانه‌ای ارتقا دهیم.

برچسب ها: بازی ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار