در مشهد صورت گرفت؛

برگزاری بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت ۸۵ نفر در مرحله استانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت ۸۵ نفر در مرحله استانی برگزار شد. حجت الاسلام سیدمهدی طاهری، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعمیق و ارتقاء باور‌های دینی دانشگاهیان هر ساله اهتمام و ممارست به اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی دارد و به همین منظور نیز برگزاری مسابقات قرآن و عترت را در دستور کار دارد که خوشبختانه تاکنون با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان همراه بوده است.

وی گفت: مرحله مقدماتی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش کتبی، شفاهی هنر و ادبیات دینی با حضور ۳۵۲۱ نفر در بخش کتبی و حدود ۵۰۰ نفر در بخش شفاهی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر استان بر اساس وضعیت شهرستان و ظرفیت دانشگاه به صورت حضوری برگزار شد.

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از تعداد حدود ۴۰۰۰ شرکت‌کننده تعداد ۸۵ نفر به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند که امروز ۲۸ آذرماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری مرحله استانی هستیم.

طاهری گفت‌: این تعداد از متسابقین در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و اقامه در بخش آقایان و رشته قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در بخش بانوان برای راهیابی به مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: داوری این دوره از رقابت‌ها توسط هشت داور برجسته و مطرح در دو بخش بانوان و آقایان صورت خواهد گرفت که می‌توان به اساتیدی، چون استاد جواد پناهی، استاد سعید بیژنی و استاد حمید شاکرنژاد در بخش آقایان اشاره کرد. همچنین برگزیدگان این دوره از مسابقات تا پایان امروز ۲۸ آذرماه اعلام و از منتخبان راه یافته به مرحله کشوری تجلیل به عمل خواهد آمد.

طاهری گفت: در هر رشته سه منتخب بر اساس دواری‌ها اعلام خواهد شد که البته ممکن است در یک رشته تعداد نفرات برتر بر اساس تصمیم داور متفاوت باشد.

وی گفت: همچنین جشنواره هنر و ادبیات دینی نیز در چهار بخش هنری، ادبی، پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد و اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه می‌توانند در هر بخش یک اثر را تا ۱۵ دی ماه به کانون قرآن و عترت واحد دانشگاه آزاد همان شهرستان ارسال کنند.

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پس از جمع‌آوری آثار در چهار بخش اعلام شده و داوری آثار رسیده، مجموعه آثار برتر برای رقابت به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.


انتهای پیام//ف. غ.

برچسب ها: مسابقه ، قرآن و عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار