فرمانده انتظامی شهرستان دهلران عنوان کرد؛

دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام

سرهنگ مکی از دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام توسط پلیس شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: درپی مراجعه نماینده حقوقی و شخصی با هویت معلوم وابسته به ادارات شهرستان دهلران با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود:با توجه به اظهارات شاکی و مستنداتی اخذ شده کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن عامل ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام که با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکیان کرده و سبب هتک حیثیت شده بود را شناسایی و با هماهنگی‌های مقام قضائی به این پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در ادامه بیان کرد: متهم پرونده در اظهارات خود اعلام داشت به علت مشکلات روحی و شکست‌هایی پی در پی در زندگی شخصی، اقدام به ایجاد صفحه جعلی با هویت شاکیان پرونده کرده است.

او به شهروندان توصیه کرد: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود زمینه‌ای را فراهم می‌نمایند تا افراد سودجو بتوانند هر نوع سوء استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران نمایند.

سرهنگ مکی یادآور شد: کسانی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و یا انتشار تصویر و یا اطلاعات خصوصی افراد در این فضا را دارند بدانند که این اعمال آنان جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اضافه کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس‌های:۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.