نماینده قم درمجلس شورای اسلامی:

کشور‌های منطقه منافع نظام را تهدید کنند؛ سیلی خواهند خورد

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: تا زمانی که کشور‌های منطقه دست دوستی‌شان عقب نرفته جمهوری اسلامی با آن‌ها دوست است، اما اگر بخواهند منافع آن را تهدید کنند یقینا سیلی محکمی به آن‌ها خواهد زد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تحرک‌های ایجاد شده در شمال‌غرب کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران حُسنِ همجواری و حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها و به ویژه کشور‌های همسایه را همواره مورد تاکید و احترام قرار داده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور‌های اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های غیراسلامی اهمیت بیشتری دارند و ما به این کشور‌ها یک احساس قلبی و دینی داریم، بنابراین برای کشور‌های اسلامی و کشور‌های همسایه اسلامی‌مان احترام خاص قائلیم.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: یک مصداق احساس ناامنی و تهدید این است که بعضی از کشور‌های همسایه ما به بهانه تامین امنیت خودشان به دشمنان ما اتکا کنند و پای دشمنان ما را پشت مرزهایمان باز کنند یا بخواهند مرز‌های منطقه را تغییر دهند که بر منافع جمهوری اسلامی اثر بگذارد.

نماینده قم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: حُسنِ همجواری و احترام متقابل اقتضا می‌کند که ما بی‌احترامی و تهدیدی از ناحیه کشور‌های منطقه احساس نکنیم.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: آقای الهام علی‌اف، امر برایش مشتبه شده و دچار خطای تحلیل شده و دچار یک کجروی فکری شده است و فکر کرده که اگر اتحاد با ترکیه و رژیم صهیونیستی یک مثلثی در منطقه تشکیل دهند، می‌توانند مرز‌های شمال ما را تحت‌تاثیر قرار دهند و همسایگی‌مان را با ارمنستان قطع کنند و با اِشغال خاک این کشور، همسایگی ما با ارمنستان را از بین ببرند و یکی از سه راه دسترسی ما به اروپا که از راه ارمنستان است را قطع کنند.

او تاکید کرد: آذربایجان و ترکیه با این کار خود تکیه به رژیم صهیونیستی و تسلیحات رژیم صهیونیستی را در منطقه رواج دادند و از سوی دیگر پای گروهک‌های ضدانقلاب، ضداسلام را در منطقه باز کردند، این‌ها همگی تهدید برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام ذوالنوری عنوان کرد: ما هم به آذربایجان و هم به ترکیه هشدار می‌دهیم و هر کشور دیگری که می‌خواهد با دُم شیر بازی کند تا زمانی که کشور‌های منطقه دست دوستی‌شان عقب نرفته جمهوری اسلامی با آن‌ها دوست است، اما اگر بخواهند منافع جمهوری اسلامی را تهدید کنند یقینا جمهوری اسلامی سیلی محکمی به آن‌ها خواهد زد و در واقع حکام وابسته از ملت‌های منطقه سیلی محکمی را خواهند خورد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین مسئولان آذربایجان و ترکیه باید سر عقل بیایند و به مسیری بازگردند که منافع کشور‌های منطقه را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار