معاون توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد مطرح کرد؛

ضرورت بازمهندسی در سازمان تعاون روستایی

متکان گفت: با توجه به تغییر و تحول بخش کشاورزی و خروج از کشاورزی سنتی به مدرن، بازمهندسی در بخش کشاورزی یک ضرورت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر متکان معاون توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد در جلسه تودیع و معارفه سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه تعاون روستایی یکی از سازمان‌های دارای قوی‌ترین و جامع‌ترین اساسنامه است، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می تواند در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی کند.

او افزود: با توجه به تغییر و تحول بخش کشاورزی و خروج از کشاورزی سنتی به سمت مدرن، سازمان تعاون روستایی باید بازمهندسی ساختار‌ها را در دستور کار قرار دهد؛ چرا که اجازه می‌دهد با شبکه مویرگی که در کل کشور و دورترین روستا‌ها کشور دارد، بتواند به بخش کشاورزی خدمت رسانی را انجام دهند.


  • بیشتر بخوانید

متکان با انتقاد از این مسئله که از ظرفیت و ساختار‌های وزارت جهاد به نحو مناسب استفاده نمی‌شود، بیان کرد: یکی دیگر از وظایف سازمان تعاون روستایی این است که ساختار تشکل‌ها برای عملیاتی‌تر کردن ماموریت بخش کشاورزی استفاده کند؛ چرا که تشکل‌ها می‌تواند نقش آفرینی کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی در حوزه خرید محصولات نقش مهمی می‌تواند ایفا کند، بیان کرد: تحول در سازمان تعاون روستایی علاوه بر بازمهندسی باید به سمت تعاونی‌های بازارگرا حرکت کرد تا از حالت سنتی خارج شویم.

او در پایان تصریح کرد: در برنامه وزیر جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای به تحول در تعاون روستایی شده است که امیدواریم با حضور سرپرست جدید در راس این سازمان بزرگ، حرکت نوگرایی در جهت خدمت رسانی به بهره برداران کشاورزی و پشتیبانی از زنجیره تامین کشاورزی داشته باشیم؛ تا حرکت‌های خوبی در جهت انسجام بخشی تشکل‌های کشاورزی و ایجاد تشکل‌های فراگیر در هر یک از حوزه‌های تخصصی برداشته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار