بهره‌مندی خراسان‌جنوبی از ۵۰۰ شاعر در ۲۳ انجام ادبی

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به بهره مندی استان از ۵۰۰ شاعر، گفت: ۲۳ انجمن ادبی در خراسان‌جنوبی فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی حدود ۵۰۰ شاعر  و ۱۵۰ نویسنده فعال وجود دارد.

وی افزود: شاعران معمولاً بنا بر حالات شاعرانه و یا در جشنواره‌ها و شب شعر‌های مختلف اشعار خود را می‌سرایند و بعد از مدت زمانی آنان را در قالب کتاب به چاپ می‌رسانند.

رمضانی با اشاره به فعالیت ۲۳ انجمن ادبی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از تعداد ۲۳ انجمن تعداد ۱۵ انجمن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسه ثبت دریافت کرده‌اند و بقیه نیز در حال طی کردن مراحل ثبت هستند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تنها انجمن‌های ادبی ثبت شده از مزایا و کمک‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره معرفی شخصیت‌های نام آشنای ادبی خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهمترین شعرا و شخصیت‌های ادبی خراسان‌جنوبی ابن حسام خوسفی است که برای بسیاری از مردم شناخته شده است.

رمضانی ادامه‌داد: در راستای معرفی بیشتر این شخصیت ارزشمند، جشنواره شعر منطقه‌ای ابن حسام را با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی هرساله برگزار می شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از اولویت‌های خرید کتاب برای ما، کتب شعر شاعران خراسان‌جنوبی در راستای حمایت از فعالان عرصه شعر و ادب است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.