رتبه نخست استان کرمان در رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای

مدیرکل راهداری کرمان گفت: استان کرمان با رفع حادثه خیزی، ۸۲ نقطه پرتصادف در محور‌های برون شهری در جایگاه اول استان‌های کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حاج سید علی خانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: تیم شناسایی نقاط خیز جاده‌ای استان متشکل از کاشناسان ایمنی پلیس راه و راهداری طی سال گذشته حدود ۱۴۰ نقطه را حادثه خیز معرفی کردند و این اداره کل موفق شد تعداد ۸۲ نقطه آن را مرتفع کند که از این تعداد ۶۹ نقطه به صورت امانی و با استفاده از توان فنی راهداری استان، ۴ نقطه به صورت پیمانی و ۹ نقطه زودبازده اصلاح و ساماندهی شد.

او با اشاره به اقدام برای رفع حادثه خیزی تعداد ۶۲ نقطه جاده‌ای طی امسال اشاره کرد و افزود: طی امسال اصلاح ۱۲ نقطه حادثه خیز به صورت پیمانی و ۵۰ نقطه به صورت امانی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

سید علی خانی میانگین تعداد نقاط حادثه خیز رفع شده با کمک استان‌های کشور را ۱۷ نقطه اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، فنی و نیروی انسانی، این اداره کل با رفع ۸۲ نقطه حادثه خیز جاده ای، حدود ۵ برابر متوسط کشوری عمل کرده است که نشان دهنده تلاش ارزشمند حوزه راهداری شمال استان است.

او تصریح کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز برون شهری اهمیت بالایی دارد و امروزه معیار‌های استاندارد سازی محور‌ها تغییر کرده است، لذا باید نقاط خطر ساز محور‌های تحت نظارت خود را همواره شناخت و برنامه ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها را همیشه در اولویت قرار داد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.