قزوین از استان‌های پیشتاز کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی

استاندار قزوین گفت: قزوین با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و فرهنگ بالای سرمایه‌پذیری از استان‌های پیشتاز در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین در دیدار با مدیرعامل شرکت نستله ایران گفت: ایران کشوری امن و مناسب برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می‌رود و از ظرفیت‌های اقتصادی بالایی نیز برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه قزوین قطب تولید محصولات شوینده و بهداشتی، کاشی و سرامیک و شیشه در ایران به شمار می‌رود و سابقه بالایی در صنعت دارد به طوری که نخستین شهر صنعتی ایران در آن نیز تاسیس شده، اظهار داشت: تاکنون سرمایه گذارانی از ۳۰ کشور دنیا در استان قزوین اقدام به سرمایه گذاری کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین یادآور شد: نزدیکی به پایتخت، قرارگیری در شاهراه ارتباطی کشور، نزدیکی به فرودگاه‌های بین المللی و اتصال به راه آهن سراسری غرب به شرق و شمال، برخورداری از دشتی حاصلخیز و وجود زیرساخت‌های مناسب از جمله یک شهر صنعتی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی، قزوین را به مکانی جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه جذب و حمایت از سرمایه گذار از اساسی‌ترین اولویت‌های مدیران این استان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن، طی سال‌های اخیر شاهد رشد سرمایه‌گذاری مناسبی در استان قزوین بوده‌ایم.

جمالی‌پور ابراز امیدواری کرد با گشایش‌های بین‌المللی فرصت برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران خارجی در کشورمان از جمله قزوین به خوبی فراهم شود.

استاندار قزوین در ادامه، دستورات لازم را برای پیگیری مسایل شرکت نستله ایران و کمک به راه اندازی خطوط تولیدی جدید این واحد را به دستگاه‌های ذیربط صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار