حمایت ترکیه از تحقیقات دادگاه لاهه علیه جنایات صهیونیست‌ها

رئیس مجلس ترکیه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، از حمایت این کشور از تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری درباره این جنایات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مصطفی سنتوپ» رئیس مجلس ترکیه، در سفر امروز (چهارشنبه) به اسلام آباد، پایتخت پاکستان، اعلام کرد ترکیه از تحقیقات دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه جنایات رژیم صهیونیستی در قبال شهروندان فلسطینی حمایت می‌کند.

این مقام ترکیه با اعلام آنکه دادگاه لاهه اوایل سال جاری میلادی تحقیقات درباره جنایات صهیونیست‌ها را آغاز کرده است، افزود: «ما از تصمیم این دادگاه و اقدامات احتمالی در این راستا پشتیبانی خواهیم کرد.»

دیوان لاهه قرار است در جریان این پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی کند. این مناطق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

«فاتو بنسوده» دادستان کل دیوان بین‌الملل کیفری، در این باره اعلام کرده است که تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است و این تحقیقات بر اساس صلاحیت دیوان لاهه (که در سال ۲۰۱۴ تعریف شده است) و در زمینه رسیدگی به جرائم جنگی در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد.

مدتی پس از اعلام این تصمیم رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی اعلام کرد تصمیم ندارد تا با دیوان بین‌الملل کیفری در پرونده مربوط به تحقیقات درباره جنایات جنگی در فلسطین اشغالی همکاری کند.

گروه‌های فلسطینی در واکنش به این تصمیم، عدم همکاری رژیم اشغالگر با دیوان کیفری بین‌الملل را محکوم دانستند و این تصمیم را «جنایت جنگی، گردن‌کشی، و کوچک شمردن عدالت در سطح بین‌الملل» عنوان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار