انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های جنوبی فارس

با انتقال آب از خلیج فارس آب صنایع مستقر در شهرستان‌های لامرد ومهر تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس شورای راهبردی آب خلیج فارس به استان فارس در بازدید از صنایع مستقر در لامرد، با بیان اینکه دنیا به سمت آب هاى غیر متعارف رفته است، گفت: کشور ما یک کشور خشک است که میانگین بارندگى در کشور از میانگین دینا یک سوم است و خشکسالى طولانى مى شود و باید به سمت آب هاى غیر متعارف دریا برویم.

او افزود: استان فارس با توجه به شرایطى که دارد با مشکل کم آبى مواجه هست و از سوى دیگر با توجه به نزدیکى به خلیج فارس بحث انتقال آب جدى‌تر شده است.

رضا زاده خاطرنشان کرد: با همکفرى نماینده ولى فقیه در استان فارس، مجمع نمایندگان و استاندار فارس، شوراى راهبردى انتقال آب از خلیج فارس شکل گرفت و تفاهم هایی با وزرات صمت انجام و مجوزهایى نیز از قبل صادر شده است.

او همچنین گفت: در مرحله نخست انتقال آب خلیج فارس به استان فارس زیرساخت‌های لازم برای تامین آب صنایع مستقر در شهرستان‌های لامرد و مهر فراهم شده است و شرکت ایمیدرو قول مساعد داده است بخشی از این آب را پیش خرید کند.

محمدرضا رضا زاده افزود: طرح انتقال آب به صنایع لامرد و مهر به طول ۴۵ کیلومتر در حال انجام است و بخشی از تجهیزات آب شیرین کن نیز خریداری و نصب شده است که با بهره برداری از مرحله نخست آن ۱۵ میلیون مترمکعب آب در اختیار صنایع این دو شهرستان قرار می‌گیرد.

رییس شورای راهبردی آب خلیج فارس به استان فارس گفت: با توجه به صدور مجوز انتقال ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب برای استان فارس از خلیج فارس، امیدواریم در مراحل بعدی نیز آب مورد نیاز شهرستان‌های شرقی استان فارس که دچار کم آبی هستند تامین شود.

رضا زاده تصریح کرد: سایت آب شیرین کن جانمایى شده است و تجهیزات آن نیز خریدارى شده است و با پیش خریدى که سازمان ایمیدرو انجام داده است شاهد رونق خوبى در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار