طی ۲۴ ساعت به همت اورژانس صورت گرفت؛

انتقال ۳۰۱ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی کرمان

صابری گفت: طی ۲۴ ساعت، ۱۰۱ مصدوم تصادفی و ۲۰۰ بیمار غیرتصادفی به وسیله اورژانس به مراکز درمانی استان کرمان منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد صابری، دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان، گزارش آماری سلامت استان در طرح سلامت نوروزی از ساعت  ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۰ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

او گفت: طی این مدت،  ۹ نفربر اثر تصادف و  ۲۲ نفر بر اثر عوامل دیگر در استان کرمان فوت کرده اند. 

صابری با اشاره به اینکه طی این مدت، ۱۰۱ مصدوم تصادفی و ۲۰۰ بیمار غیرتصادفی به وسیله اورژانس به مراکز درمانی استان کرمان منتقل شده اند، افزود: ۲۷ مصدوم تصادفی و ۱۸۵ بیمار غیرتصادفی با تلاش کارکنان اورژانس در محل درمان شده اند. 

او تعداد بازدیدها از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی طی یک شبانه روز  را  ۴۲ مورد عنوان کرد و بیان داشت: طی این مدت،  ۸ هزار و ۲۵۱ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد  ۷ هزار و ۳۱ بیمار به صورت  سرپایی درمان شدند. 

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان بیان کرد: از ساعت  ۷و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز، ۹۴ نوزاد در استان کرمان به دنیا آمده اند. 

او تعداد اعمال جراحی اورژانسی طی یک شبانه روز را  ۱۳۱ مورد و اعمال جراحی غیراورژانسی را ۱۰۹ مورد اعلام و تصریح کرد: طی این مدت، ۳۴ مورد اعزام‌ بین بیمارستانی و  یک مورد موارد احیای موفق صورت گرفته است. 

صابری تعداد بازدید‌های بهداشتی طی ۲۴ساعت را ۲ هزار و ۵۵۴ مورد اعلام کرد و گفت: طی این بازدیدها، ۷۲۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و  ۸ مرکز متخلف تعطیل شده است. 

او تعداد بازدید‌های حوزه غذا و دارو طی زمان یاد شده را ۴۰ مورد عنوان کرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار