فیس‌بوک صفحه رئیس‌جمهور ونزوئلا را مسدود کرد

شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه «نیکلاس مادورو» را به بهانه آنچه «اشاعه اطلاعات نادرست درباره بیماری کرونا خواند» موقتا مسدود کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی «فیس بوک» امروز (شنبه) صفحه رسمی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را به ادعای ترویج «اطلاعات غلط درباره کرونا» مسدود کرد.

سخنگوی فیس بوک اعلام کرد: صفحه رئیس جمهور ونزوئلا را به دلیل نقض سیاست‌های ضد انتشار اطلاعات نادرست در خصوص کووید-۱۹ با ترویج درمانی که بدون دلیل می‌تواند بیماری را درمان کند، مسدود کرده است.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که نیکولاس مادورو در ژانویه گذشته داروی Carvativir را که یک محلول خوراکی مشتق شده از آویشن است را به عنوان دارویی معجزه آسا معرفی کرد که ویروس کرونا را بدون هیچ گونه عوارض جانبی از بین می‌برد؛ اظهاراتی که پزشکان گفته اند علم از آن حمایت نمی‌کند.

سخنگو فیس بوک افزود: ما از دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت پیروی می‌کنیم که می‌گویند در حال حاضر دارویی برای درمان ویروس وجود ندارد. به علت نقض مکرر قوانین ما، صفحه مادورو را به مدت ۳۰ روز مسدود خواهیم کرد و فقط حالت خواندن برای آن فعال است.

پیش از این مادورو گفته بود که از طرف رسانه‌های اجتماعی از جمله آنچه تعلیق خودسرانه حساب‌ها می‌نامد، با او و همپیمانانش برخورد ناعادلانه‌ای می‌شود.

مادورو غالباً از رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر استفاده می‌کند و گهگاه سخنرانی‌هایی را از طریق فیس بوک به صورت زنده پخش کرده است.

آمار رسمی همه گیری ویروس کرونا در ونزوئلا حاکی از این است که ۱۵۴۹۰۵ مورد ابتلا و ۱۵۴۳ مورد مرگ تا روز جمعه به ثبت رسیده است. اگرچه منتقدان می‌گویند به دلیل محدود بودن تعداد آزمایش‌ها، تعداد واقعی آن‌ها احتمالاً بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
مدعی حقوق بشر و ازادی هستید
چه خوب حقوق بشر و ازادی را به حهانیان به تصویر کشیدید
چونکه هم صدای شماها نیست
پس دشمن شماست
همان حرف بوش
که هر کس همفکر ماست .دوست و بلعکس
واقعا که
Canada
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
فیس بوک برای خودش قدرتی شده
بعنوان باجگیری و زورگیری از فیس بوک استفاده میکند
اگر مردم تحریم اش کنند .ادم میشه
فیس بوک را ترک کنید تا سر عقل ایند
تنها راه حل است تا نتواند از فیس بوک پول بسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
آزادی بیان از نظر غربی ها!!
Iran (Islamic Republic of)
Cyrus
۱۸:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چرا ناراحت شدی نکنه پول از این می گیری
آخرین اخبار