توجه به سلایق نسل جدید در تولید محتوا‌های دفاع مقدس

استاندار یزد گفت: هرچند ارزش‌های دفاع مقدس ارزش‌های تغییر ناپذیر و پایدار هستند، اما زبان انتقال آن‌ها باید متناسب با نسل جدید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه ارزش‌های دفاع مقدس مسئول هستند و ادارات می‌توانند با برگزاری مراسم داخلی خود در پارک موزه دفاع مقدس در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای پرسنل و خانواده‌های کارکنان تحت پوشش آنها کوشا باشند.

طالبی افزود: در سطح استان و کشور در تامین امکانات فیزیکی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس اقداماتی انجام شده و نمود آن پارک موزه دفاع مقدس است، اما در زمینه محتوا سرمایه گذاری لازم نشده و باید تولید محتوا‌های ارزشمند در اولویت قرار گیرد.

او ادامه داد: تبیین جنگ برای نوجوانان دبیرستانی امروز، زبان ویژه‌ای می‌خواهد لذا جذابیت محتوا‌ها مهم است.

طالبی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس تغییر ناپذیر و پایدار هستند، اما زبان انتقال آن‌ها باید به روز و متناسب با نسل جدید باشد، بر انجام کار‌های ارزشمند در زمینه محتوا سازی تاکید کرد.

استاندار یزد با تمجید از نشر کتب ارزنده در حوزه دفاع مقدس گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که کتب دفاع مقدس به مخاطب خودش برسد تا در جریان فرهنگی استان و کشور اثرگذار باشد.

طالبی تصریح کرد: در زمینه ساماندهی گلزار شهدای گمنام در کلیه مناطق استان مشکلی وجود ندارد لذا فرمانداری‌ها لیست تقاضای مجموعه‌های مختلف استان برای دفن شهدای گمنام در منطقه خودشان را جمع آوری و ارائه دهند.

استاندار از مسئولان بنیاد خواست اطلاعات و آمار در خصوص بدهی‌های باقیمانده خود را جمع آوری کنند تا پیگیری‌های ملی لازم انجام شود و در صورت امکان از محل اعتبارات دولتی یا فرا دولتی برای باقیمانده مطالبات تدبیر لازم اندیشیده شود.

او همچنین بر تامین هزینه دانشنامه شهدای استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.