کاهش ۴۴ درصدی بارندگی در خراسان رضوی

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی از کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی در خراسان رضوی طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از آغاز مهر ماه گذشته تاکنون ۵۲ میلی متر باران در خراسان رضوی باریده است.

او حجم بارندگی خراسان رضوی را در مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۹۲ میلی متر ذکر کرد و افزود: حجم نزولات آسمانی در خراسان رضوی طی این سال زراعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم ۴۹ درصد کمتر شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای این سال زراعی تاکنون ۴۳ میلی متر باران در مشهد باریده است.

عراقی زاده بیان کرد: این حجم بارندگی در مشهد نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت ۵۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

او تصریح کرد: بیشترین حجم نزولات آسمانی در خراسان رضوی طی همین مدت در  ریوش به میزان ۱۲۰ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد : مقایسه دوره‌ای حجم بارش در ریوش نشانگر افزایش است بطوری که نسبت به دوره آماری ۱۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد بیشتر شده است.

عراقی زاده اظهار کرد: بر این اساس همه شهرستان‌های خراسان رضوی به غیر از کوهسرخ نسبت به سال زراعی گذشته و دوره آماری بلندمدت شاهد کاهش بارندگی بوده‌اند.

او افزود: بیشترین حجم کاهش نزولات آسمانی در بین شهرستان‌های خراسان رضوی مربوط به نیشابور واقع در غرب میانه و جغتای واقع در غرب این استان به میزان حدود ۷۰ درصد کمتر نسبت به دوره آماری ثبت شده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.