دانستنی های پزشکی؛

زالودرمانی باید تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود

یک متخصص طب سنتی در خصوص زالودرمانی گفت: چنانچه فرد درمانگر تحصیلات آکادمیک نداشته باشد ممکن است مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد شود.

محمد مظاهری پزشک متخصص طب سنتی در گفتگوی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به اینکه زالودرمانی طب مکمل و درمانگر بسیاری از بیماری‌ها است گفت: در طب قدیم ایران طبیبان معروفی مثل ابن سینا، جورجانی و عقیلی از سه روش خون گیری به نام‌های فصد، حجامت و زالو انداختن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند.

او افزود: تاکنون ۶۰۰ نوع زالو شناسایی و کشف شده است که فقط ۱۵ نوع از آن‌ها در پزشکی کاربرد دارند، زالو درمانی اثرات درمانی فوق العاده‌ای دارد و البته سایر زالو‌هایی که در درمان بکار گرفته نمی‌شوند بیماری زا و خطرناک هستند.

مظاهری با تاکید بر اینکه انجام انواع زالودرمانی باید حتما تحت نظارت پزشک متخصص انجام شود افزود: زالو‌ها شامل انواع گوناگون سمی و طبی می‌شوند و چنانچه فرد درمانگر تحصیلات آکادمیک نداشته باشد ممکن است مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد شود.

این پزشک متخصص طب سنتی ایران ادامه داد: کشور‌های اروپایی مانند آلمان، فرانسه و روسیه نیز به روش‌های مختلف طب سنتی روی آورده اند که یکی از این روش‌ها، استفاده از زالو است.

او در پایان اظهار داشت: از زالودرمانی در بیماری احتقان سیاهرگی، پیوند اعضا، درد‌های شدید، التهاب، آب سیاه چشمی و آرتروز به عنوان طب مکمل و تحت نظارت متخصص مربوطه می‌توان استفاده نمود، نکته قابل توجه این است که در مواردی مانند کم خونی، انسداد سرخرگی، حساسیت به زالو، ضعف قوت و ضعف مزاج بهتر است از زالو و عصاره‌های آن استفاده نشود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.