شروع عملیات پایگاه داده معادن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت:این طرح می‌تواند یکی از اجزای اساسی لازم برای پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی و استاندارد سازی آن را فراهم و تبادل اطلاعات را نیز تسهیل نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مسعود رسولی رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با توجه به نیاز مبرم به اطلاعات یکپارچه، هماهنگ و نیز رسیدن به نظامی دقیق، ساده، قابل انعطاف و بانک اطلاعاتی منسجم در زمینه ثبت محدوده‌های معدنی، طرح ساماندهی و کاداستر محدوده‌های معدنی و همچنین برنامه ریزی مدون ضرورت دارد.

او افزود: به همین منظور راه اندازی پایگاه داده معادن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای توسعه بهینه داده‌ها و اطلاعات مکانی و همچنین کاهش موانع و تسهیل در روند تصمیم گیری و مدیریت در سطوح مختلف، از دی ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

رسولی، کارایی پائین، زمان بر بودن، طولانی بودن زمان استعلام گیری و پاسخ دهی، احتمال خطا در فرایند پاسخ دهی به استعلامات به دلیل پراکندگی اطلاعات و همچنین مشکلات ثبت برای متقاضیان و طولانی بودن روال ثبت را از جمله معایب سیستم‌های سابق معادن بر شمرد.

او در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند یکی از اجزای اساسی لازم برای پیاده سازی سیستم اطلاعات مکانی و استاندارد سازی آن را فراهم و تبادل اطلاعات را نیز تسهیل نماید.

رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مدت زمان اجرای این طرح را ۲۴ ماه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.