معاون وزیر بهداشت:

افزایش ۲۵ درصدی نرخ سالمندی در کشور

معاون پرستاری وزیر بهداشت رشد جمعیت سالمندی در ایران را بسیار بالا دانست و گفت: افزایش نرخ سالمندی کشور از ۹درصد به ۲۵ درصد رسیده که در ۳۰سال آینده بسیار نگران‌کننده است.

افزایش ۲۵ درصدی نرخ سالمندی در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت امروز در کنگره ملی سیمای سلامت خانواده در اردبیل گفت: برنامه‌هایی که در وزارت بهداشت برای سلامت خانواده اجرایی می‌شود شامل باروری سالم، سلامت مادران، نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و سالمندان و نیز بهبود تغذیه است که تاکید اساسی بر برنامه‌های سلامت میان سالان و سالمندان است.

او تاکید اصلی این برنامه‌ها را شیوه زندگی درست عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ارتقای سطح بهداشت در جامعه به‌نظر می‌رسد در دنیای پس از کرونا تا حدودی شاهد شیوه صحیح زندگی کردن و مراقبت از خود و نحوه ارتباط درست باشیم.

حضرتی  رشد جمعیت سالمندی در ایران را بسیار بالا دانست و گفت: افزایش نرخ سالمندی کشور از ۹درصد به ۲۵ درصد رسیده که در ۳۰سال آینده بسیار نگران‌کننده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.