در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افتتاح قطعه یک و دو کنار گذر شرقی اصفهان در آینده نزدیک

معاون آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: قطعه یک و دو کنار گذر شرقی اصفهان در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

جلال بهرامی معاون آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قطعه یک و دو کنار گذر شرقی اصفهان به زودی به بهره برداری می رسد گفت: این پروژه هم برای مردم اصفهان و هم برای تمام کسانی که می‌خواهند در کریدور شمال و جنوب به صورت آزادراهی تردد داشته باشند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

او ادامه داد: در تلاش هستیم که ۶٣ کیلومتر از کنارگذر شرقی اصفهان را افتتاح کنیم. 

معاون آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل توضیح داد: این پروژه از جمله پروژه های مهم در راستای جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی به شمار می آید و در تلاش هستیم که با تامین منابع، این پروژه را به افتتاح برسانیم. 

بهرامی تصریح کرد: در این شرایط کسانی که در کریدور شمال - جنوب مسیر اصفهان به شیراز یا در حقیقت تهران به شیراز و جنوب کشور یا یزد و کرمان تردد دارند می‌توانند از این مسیر استفاده کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه قطعه باقیمانده دیگر این پروژه قطعه سوم به طول ٣١ کیلومتر است، ادامه داد: به زودی این قطعه هم به بهره‌برداری می رسد و تا سه راه مبارکه ادامه می یابد.  

بهرامی تاکید کرد: ما دو حلقه مفقوده در این مسیر اتوبانی از شمال تا جنوب کشور داریم که تا این لحظه رفع این حلقه مفقوده تا شیراز مدنظر است. 

او با بیان اینکه باید پروژه‌های باقی مانده در این زمینه هرچه زودتر تعیین و تکلیف شوند، ادامه داد: یکی از این پروژه ها، پروژه کنار گذر شرقی است که سال ها نیمه کاره مانده بود که با همت مسئولان، سرمایه گذار جدید برای آن انتخاب شد و به زودی آماده افتتاح می شود. 

معاون آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد : ٣١ کیلومتر دیگر  از این کنارگذر تا سه راه مبارکه می رود و از آنجا تا ایزدخواست ١١۶ کیلومتر است که برای آن فراخوان داده شده و در شرف انتخاب سرمایه گذار است تا خیلی زود عملیات آن در همین تابستان شروع شود. 

بهرامی اضافه کرد: ادامه این مسیر از ایزدخواست تا شیراز ٢٢۴ کیلومتر، مسیر بسیار مهمی است که شاید بزرگترین پروژه آزادراهی کشور باشد که در سال های گذشته ساخته شده است. 

او بیان کرد: یکی از مهم ترین مزایای این پروژه آزادراهی این است که ١٣٠ کیلومتر راه را کوتاه کرده و به لحاظ استفاده از سوخت باعث ١٣۶ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت در سال  می شود و همچنین این پروژه حدود ٢ ساعت زمان سفر را کاهش خواهد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار