سهم ورزش در بودجه سال ۹۹ شهرداری حمیدیا چقدر است؟

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا گفت: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از بودجه شهرداری حمیدیا به امور فرهنگی و ورزشی اختصاص یافته است.

دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا سید حبیب دشتی رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  به ضرورت فرهنگ سازی و تغییر نگرش جامعه نسبت به ورزش اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ورزش با کارکرد‌های مختلف خود علاوه بر تضمین سلامت افراد، سبب کاهش تضاد‌ها و تنش‌های اجتماعی و افزایش بهره وری نیروی انسانی در جوامع می‌شود، بحث ورزش و توسعه همه جانبه آن با جدیت در شهر حمیدیا دنبال می‌شود.

دشتی ادامه داد: به منظور توسعه فضا‌های ورزشی شهر حمیدیا و تشویق و ترغیب شهروندان به انجام فعالیت‌های ورزشی، در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت پروژه‌های ورزشی و خرید و تجهیز وسایل ورزشی در پارک‌ها و بوستان‌های این شهر اختصاص داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا با بیان اینکه رسالت مدیریت شهری و سیاست‌های راهبردی این شورا با ارتقا ورزش و حمایت از ورزشکاران هم راستا است، تصریح کرد: حدود ۱۶۰ میلیون ریال نیز از بودجه شهرداری حمیدیا در سال جاری به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اختصاص دارد.

او در ادامه به ضرورت توسعه زیرساخت‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های همگانی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ای در زمینه ساخت و ساز اماکن ورزشی در این شهر نخواهیم داشت و تمرکز اصلی ما بر تکمیل و تجهیز پروژه‌های ورزشی است.

دشتی تصریح کرد: رویکرد اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا در سال‌های اخیر، ساخت سال‌های ورزشی درون محله ای، ساخت سالن ورزشی و بوستان بانوان و تقویت ورزش‌های همگانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا با اشاره به لزوم ساخت اماکن ورزشی ویژه بانوان، اظهارامیدواری کرد: پروژه پارک بانوان شهر حمیدیا، که یکی از بزرگترین و مجهز‌ترین پارک‌های بانوان در سطح استان یزد است، تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و پذیرای بانوان ورزشکار و ورزش دوست این شهر خواهد بود.

او مهمترین اهداف و پیامد‌های ایجاد پارک بانوان را تقویت روحیه شادی و نشاط در بین بانوان به ویژه دختران، حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت وآرامش روانی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، تامین فضا‌های ورزشی ویژه بانوان و شادابی و تخلیه انرژی دختران جوان در محیطی امن همراه با آرامش دانست.

حبیب دشتی اظهارداشت: پیش از شیوع ویروس کرونا جمعی از بانوان شهر حمیدیا به منظور حفظ سلامتی و ایجاد شادی و نشاط، با گردهم آمدن در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) این شهر به انجام ورزش صبحگاهی می‌پرداختند.

رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا همچنین از ساخت یک مجتمع فرهنگی و ورزشی در این شهر خبرداد و گفت: مراحل طراحی اولیه این پروژه در حال انجام است که پس از تایید طرح نهایی کلنگ احداث این پروژه طی ماه‌های آینده به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار