عرشیان و فرشیان سوگوار شهادت احیاگر فقه نبوی

در سالروز شهادت امام صادق (ع) احیاگر فقه نبوی آسمان و زمین عزادار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شب بیست و پنجم شوال است و باز از بقیع صدای گریه می‌آید همان جایی که مدفن مردیست که به راستی دریای با عظمت علم و معرفت است.

عرشیان و فرشیان سوگوار شهادت احیاگر فقه نبوی

همان جایی که ائمه هدای جهان اسلام غریب و بدون زائر آرام گرفته اند، همان جایی که مدفن صادق آل محمد مردی از فرزندان حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و احیاگر فقه نبوی است.

ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در زمان حیاتشان با استفاده از شرایط زمانه هزاران شاگرد تربیت کرد و با پایه گذاری مکتب جعفری نقشی تاثیرگذار و بی بدیل در احیا و حفظ شریعت اسلام اجرا کرد.

حجت الاسلام جهانگیری کارشناس مذهبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در زمان امامت امام صادق علیه السلام شرایط حاکمیت به گونه‌ای بود که ایشان تشخیص دادند که بهترین زمان برای شاگرد پروری و بیان معارف اسلام ناب است.

حجت الاسلام جهانگیری افزود: امام صادق (ع) کرسی درس تشکیل دادند و هزاران نفر از کسانی که مشتاق شنیدن بیان معارف اهل بیت و اسلام ناب بودند در درس ایشان شرکت می‌کردند که بعد‌ها همین شاگردان ستاره‌ای در آسمان علم و دانش شدند.

صادق و دانشمند بودند، طلایه‌داری که باتربیت هزارن شاگرد در زمینه علم و فقه نبوی احیا کننده دین مبین اسلام بودند و امشب کوچه‌های مدینه داغدار این مرد بزرگ از تبارآل الله است، دانشمندی که به جرم احیای نهضت نبوی به دست حکمرانانی که به بهانه اسلام تکیه بر منبر حضرت محمد (ص) زدند به شهادت رسید.

پیشوای ششم مسلمانان، در روز ۲۵ شوال به دست منصور دوانیقی، خلیفه عباسی مسموم و در مدینه به شهادت رسید وحضرت را در قبرستان بقیع در کنار جدشان حضرت محمد (ص) پدرشان امام زین العابدین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) دفن کردند.

آری حکایت بقیع حکایت بقیع حکایت غربت است غربت اسلام که در مدینه النبی از همه جا غریب‌تر است؛ حکایت غربت صادق آل محمد را با افتخار به دل‌های غریب مان می‌سپاریم تا یادش آرام بخش سینه‌های بی تابمان باشد.

امام صادق (ع) به دلیل طولانی‌تر بودن عمرشان ازدیگر ائمه اطهار (ع) به شیخ الائمه معروف است،سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه و احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بر جهان خلقت تسلیت باد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.