اولین یادواره شهدای طلبه و روحانی عشایر در کهنوج برگزار شد

مدیر موسسه سیره شهدا کشور گفت: آمار بالای شهدا و جانبازان در قشر روحانیت نشان دهنده این بود که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور تا چه حد مهیا بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام جوشقانیان ،مدیر موسسه سیره شهدا کشور در جمع طلاب حوزه علمیه کهنوج در یادواره طلبه شهید شیخ عباس علیدادی گفت: برگزاری این یادواره گامی در راستای شناخت روحانیت بیدار اسلام و فرهنگ شهادت و فرصت مناسبی برای معرفی این شهدا به عنوان الگو و اسوه به نسل امروز است.

او با بیان اینکه نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود، اظهار کرد: با حضور روحانیت در جبهه، رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر می‌شدند و به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند.

حجت الاسلام جوشقانیان با تأکید بر اینکه ایمان و معنویت اهم عوامل تحرک رزمندگان بود، افزود: آنچه روحیه رزمندگان را تقویت می‌کرد سخنان روحانیت بود، با این کار رزمندگان با انگیزه بالاتری آماده می‌شدند و به اهدافشان ایمان پیدا می‌کردند ضمن آنکه روحانیت در زمینه‌های دیگر مانند مسابقه، مشاعره، ورزش و بازی دیگر رزمندگان را همراهی می‌کردند و معنویت را توأم با نشاط در جبهه‌ها فراهم می‌کردند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: شهدا ، یادواره شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار