در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

«از بیرون» نمایشی که از نمایی وسیع به انسان‌ها نگاه می‌کند

حمید عبدالحسینی گفت: نمایش «از بیرون» درباره حقیقت است و این که حقیقت تا چه اندازه با واقعیت تناسب دارد.

حمید عبدالحسینیحمید عبدالحسینی  طراح و کارگردان نمایش «از بیرون» درخصوص این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:نمایش «از بیرون» یک درام اجتماعی است و ماجرای آن پیرامون حضور یک غریبه در خانه یک زوج جوان شکل می‌گیرد و تاثیراتی که حضور این فرد بر روابط میان آن زوج، مهمان‌ها و همسایه‌های این خانه می‌گذارد، در این نمایش روایت می‌شود.

وی افزود: ما فرد غریبه را به عنوان عنصری غایب در نمایش می‌بینیم و ماجرا‌های مختلفی در نمایش شکل می‌گیرد. این موضوع سبب می‌شود تا جست و جویی در گذشته و راز‌های این آدم‌ها داشته باشیم که همین سبب ایجاد معضلاتی بین آن‌ها می‌شود.

حمید عبدالحسینی درخصوص اجرای این نمایش بیان کرد: نمایش «از بیرون» از نظر دغدغه‌های مضمونی و فرمالیستی همانند کارهای قبلی من است. نمایش «از بیرون» درباره حقیقت است و این که حقیقت تا چه اندازه با واقعیت تناسب دارد و قضاوت‌هایی که آدم‌ها ناخواسته و بدون درک درستی از ماجرا درباره یکدیگر انجام می‌دهند و برچسب‌هایی را به هم می‌زنند که همه این‌ها مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: این نمایش نگاهی از بیرون به آدم‌ها است که در یک نمایی وسیع و گسترده به آدم‌ها نگاه می‌کند و سعی دارد آن‌ها را همانگونه که هستند آن ها را به نمایش بگذارد.

عبدالحسینی درخصوص انتخاب بازیگران نمایش «از بیرون» گفت: بازیگران نمایش تلفیقی از بازیگران کار‌های قبلی من و افراد جدید هستند. ملاک من برای انتخاب بازیگران متفاوت بودن آن‌ها از نمایش‌های قبلی است که یک چالشی بین بازیگران و نقش‌ها وجود داشته باشد تا بتوانند جنبه‌های پنهان نقش را در طول تمرین‌ها پیدا کنند و به شخصیت‌های نمایشی نزدیک شوند.

کارگردان نمایش «از بیرون» درخصوص استقبال از نمایش گفت: نمایش «از بیرون» در تاریخ ۸ دی ماه اجرای خود را آغاز کرد و خوشبختانه در نخستین روز با استقبال خوبی مواجه شد. بعد از اجرای این نمایش قصد دارم نمایشی دو پرسوناژ را بر روی صحنه بیاورم و در حال حاضر با یکی از دوستان در حال نگارش آن هستیم. یک کار پر پرسوناژ را به صورت کارگاهی و با بازیگران کارگاه برای اجرا آماده خواهیم کرد.

میثم پیر محمدی ، محمد قائم مقامی، آرام طالشی ، علیرضا پرتوی ، میتراهاتفی، سحرگلشیرازی و فائزه زرکش بهاری  بازیگران نمایش «از بیرون» هستند.

گفتنی است نمایش «از بیرون» به قلم محمد مهدی هوشیار از تاریخ ۸ دی ماه ۹۸ هرشب ساعت ۱۹ درسالن کوچک مجموعه تئاتر محراب به اجرا می پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار