«وقتی همه خواب بودیم»؛ نمایشی که از واقعیت‌ زندگی می‌گوید

نمایش «وقتی همه خواب بودیم» یک کمدی درام است که با فضایی اجتماعی به مسائل روز جامعه اشاره می‌کند.

«وقتی همه خواب بودیم» نمایشی که از واقعیت‌های زندگی سخن می‌گویدحمید عبدالحسینی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «وقتی همه خواب بودیم»، در خصوص اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من طرحی مربوط به یک نمایش را داشتم که به اتفاق علیرضا زارع روی آن کار کردیم و ماحصل آن نمایشنامه «وقتی همه خواب بودیم» شد.

وی افزود: نمایشنامه «وقتی همه خواب بودیم» پنج اپیزود و هر کدام از آن‌ها بازیگران خاص خود را دارد. هر کدام از اپیزود‌ها به صورت مجزا تمرین شده و هماهنگی قسمت‌ها از نظر هارمونی و تناسب نکته‌ای بود که در کارگردانی باید به آن توجه می شد.

عبدالحسینی با اشاره به اینکه اساس نمایشنامه «وقتی همه خواب بودیم» سبک و سیاقی شبیه نمایشنامه‌های ابزورد دارد، بیان کرد: این نمایش نیازمند یک ریتم درست و مناسب بود و تلاش ما در گروه بازیگران ایجاد این ریتم در طول نمایش  بود.

کارگردان نمایش «وقتی همه خواب بودیم» در خصوص موضوع نمایشنامه گفت: نمایش «وقتی همه خواب بودیم» یک کمدی درام است که با فضایی اجتماعی به مسائل روز جامعه اشاره دارد. سعی شده در هر اپیزود مسائل مختلف در نظر گرفته و معضلات جامعه بیان شود. سعی شده پیام اصلی نمایش با ظرافت بیان شود تا تماشاگران جزئی از خود را در نمایش پیدا کنند.

عبدالحسینی در خصوص بازیگران نمایش «وقتی همه خواب بودیم» گفت: بازیگران نمایش «وقتی همه خواب بودیم» دو گروه هستند که بخشی از بازیگران آن ما حصل کارگاه بازیگری ما بودند. تعدادی از بازیگران هم بر اساس توانایی خود و تجربه‌های قبلی انتخاب شدند. ملاک اصلی ما برای انتخاب بازیگران نزدیک بودن آنها به شخصیت‌های داستان بود. از آنجا که سبک نمایش «وقتی همه خواب بودیم» رئال و به شرایط زندگی امروز نزدیک است، تلاش شد تا به کاربردن نمادهای این موضوع در اجرا و میزانسن‌های نمایش رعایت شود.

عبدالحسینی در خصوص کار‌های آتی خود هم گفت: نمایش «از بیرون» اثری اجتماعی است که قرار است از دی ماه روی صحنه برود و در حال حاضر نمایش «ملاقات» را نیز تمرین می‌کنیم.

 الهه ادبی، وحیده اکبری نسب، مصطفی باطنی، محدثه بهمنی، محمد پوراکبر، روح الله تورانی، فائزه زرکش بهاری، سینا شهری، آرام طالشی، حسام گنجی، محمدرضا محمدخانی و ریحانه رمضانی بازیگران نمایش «وقتی همه خواب بودیم» هستند.

گفتنی است نمایش «وقتی همه خواب بودیم» به نویسندگی حمید عبدالحسینی و علیرضا زارع، از ۹ تا ۲۷ آبان ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهرگان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار