برگزاری مسابقات استانی قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ۲۱ تیر برگزار می شود.

برگزاری مسابقات استانی قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجتبی جمالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با رقابت ۲۳۰ نفر از قرآنیان برگزار می شود.

وی افزود: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف خرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف  و امور خیریه استان گفت: چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تواشیح و دعاخوانی در دو بخش خواهران و براداران برگزار می‌شود.

مجتبی جمالی: مرحله استانی این دوره  با حضور ۱۸ نفر از داوران مجرب استانی، برای اولین بار در یک روز و در ۴ سالن مجزا در محل تالار قرآن همدان برگزار خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه در پایان، ۳۰ نفر از شرکت کنندگان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت گفت: مسابقات اوقاف بستری مناسب برای محک زدن قاریان، موذنان و حافظان حرفه‌ای قرآن کریم برای تعیین سطح کیفی معلومات و داشته‌های قرآنی خود است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اوقاف سه سالی است که با همکاری آموزش و پرورش، مجری برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزان زیر ۱۸ سال نیز هست گفت: کمک هزینه ۳۲ میلیون و ۲۵ میلیون تومانی این مجموعه به آموزش و پرورش در ۲ سال گذشته از دیگر اقدامات قرآنی اداره اوقاف استان است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف  و امور خیریه استان با بیان اینکه مرکز حفظ مجازی قرآن کریم زیر نظر اداره اوقاف در محل آستان مبارک امامزاده عبدالله(ع) همدان دایر است گفت: این مجموعه حدود ۵ سالی است که راه اندازی شده است و اکنون با ۱۲ مربی و ۷۰۰ کاربر در جهت حفظ قرآن در حال فعالیت است.

جمالی با اشاره به اینکه سهم استان همدان در سال گذشته در جهت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، ۸ هزاز و ۸۰۰ نفر بوده است گفت: از این تعداد ۵ هزاز و ۵۰۰ حافظ ۱ جزء تا ۳۰ جزء در سطح استان تربیت شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم امسال استان در جهت تربیت حفاظ قرآن، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است گفت: امسال تنها اداره اوقاف مجری طرح تربیت حفاظ نیست بلکه با همکاری موسسات و تشکل‌های قرآنی استان همچون، اداره زندان‌ها، جامعه القرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حلقه‌های صالحین این طرح اجرایی می شود.

انتهای پیام/ا

برگزاری مسابقات استانی قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان

برچسب ها: قران کریم ، مسابقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.