سرلشکر موسوی:

سعودی‌ها چون نتوانستند از اماراتی‌ها سواری بگیرند، آنها را گوش مالی دادند/ اگر جنگی آغاز شود جانانه به دفاع خواهیم ایستاد


فرمانده کل ارتش گفت: به زودی مستنداتی رو خواهد شد مبنی بر اینکه که سعودی‌ها به این دلیل که نتوانستند به خوبی از اماراتی‌ها سواری بگیرند، آنها را گوش مالی دادند.


سرلشکر موسوی: سعودی‌ها چون نتوانستند از اماراتی‌ها سواری بگیرند، آنها را گوش مالی دادند/ اگر جنگی آغاز شود جانانه به دفاع خواهیم ایستادبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فاتحان نور و یادواره شهید صیاد شیرازی و امیران و سرداران شهید عملیات بیت‌المقدس در مصلی حرم عبدالعظیم حسنی، گفت: در آستانه شهادت شهید بروجردی هستیم؛ شهیدی که کردستان هیچ گاه او را فراموش نخواهد کرد. ۲۸ فروردین امسال توفیقی شد که به همراه تعدادی از همرزمان به محضر فرمانده کل قوا رفتیم. رهبری با اشاره به اینکه ارتش نمایشگاهی است از ارزش های اسلامی، فرمودند افراد نمونه‌ای داریم که می‌توانیم به دنیا نشان دهیم؛ کسانی مانند شهید بابایی و صیاد شیرازی از آن نمونه‌هایی هستند که می‌توانیم به ملت و ملل اسلامی نشان دهیم تا از آنها الگو بگیرند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: تعهد، تواضع، فداکاری و گریز از نام و نشان خصوصیاتی است که جوانان باید در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، سرلوحه خود قرار دهند.

وی در خصوص بیانیه گام دوم خطاب به جوانان گفت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر انقلاب تدوین شد، جوانان هستند و امید ایشان به جوانان است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: جلساتی برای شناساندن شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدا برگزار می‌شود که هر کدام به جنبه‌هایی از زندگی این عزیزان می‌پردازند و علل بزرگ شدن و شهرت این بزرگواران را که از شهرت دوری می‌کردند، بررسی می‌کنند تا جوانان، آنها را سرلوحه خود قرار دهند. جوانان باید انتظاراتی را که مقام معظم رهبری از آنها دارند، برآورده سازند و بتوانند در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به درستی گام بردارند.

سرلشکر موسوی در ادامه گفت: متعهد بودن، فداکار بودن، تواضع داشتن و کار را فقط برای دیدن خدا انجام دادن، از درس‌هایی است که می‌توان از زندگی این شهدا برداشت کرد و آن را الگوی زندگی قرار داد.

وی افزود: همه می‌دانند که شهیدان در طول زندگی خود همیشه از شهرت، نام و نشان دوری کردند اما نباید فراموش کنیم که شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در دنیا نام شهدا است.

فرمانده کل ارتش در ادامه تأکید کرد: همه اینها مستلزم این است که بیانیه گام دوم را به خوبی بشناسیم و سطر به سطر آن را مورد مطالعه قرار دهیم تا نقش و جایگاه خود را به خوبی بشناسیم و به درستی به آن عمل کنیم.

سرلشکر موسوی همچنین در خصوص وضعیت منطقه و اتفاقات اخیر که در کشورهای همسایه رخ داده است، گفت: با یک نگاه کوتاه و بررسی وضعیت منطقه می‌توان متوجه شد که ما و ملت ایران با توجه به تمام سختی‌ها، روی پای خود ایستاده‌ایم و در مقابل دشمن مسیر مقاومت را در پیش گرفته‌ایم که این امر باعث شده است امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگری از اقتدار در منطقه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: به زودی مستنداتی رو و مشخص خواهد شد مبنی بر اینکه که سعودی‌ها به این دلیل که نتوانستند به خوبی از اماراتی‌ها سواری بگیرند، آنها را گوش مالی داده‌اند و به زودی مشخص خواهد شد حوادث اخیر کشور عراق به دست سعودی‌ها اتفاق افتاده است؛ اگر روزی مستندات این قضایا رو شد، از آن تعجب نکنید.

فرمانده کل ارتش خطاب به کشورهای منطقه گفت: از ایران سربلند الگو بگیرید و با دست کشیدن از حمایت از مستکبران، در مسیر عزت قدم بگذارید.

سرلشکر موسوی در خصوص نقش آمریکا در ناآرامی‌های اخیر گفت: ناامنی‌های اخیر با ورود آمریکایی‌ها به منطقه به وقوع پیوسته است. آنها می‌خواهند ایران را علت ناامنی‌های منطقه معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌ای نداریم در منطقه آتش به پا کنیم ولی این به این معنی نیست که از آتش می‌ترسیم. ما خواهان آغاز هیچ جنگی در منطقه نیستیم ولی اگر جنگی آغاز شود جانانه به دفاع خواهیم ایستاد و امیدواریم دشمن این را فهمیده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، سرلشکر موسوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سردار خب زودتر این اسناد رو نشان ملت وجهان بدهید که قفل محکمی بر دهن یاوه گویان ودزدان که واردخلیج فارس شدند باشه
آخرین اخبار