حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد:

توجه بیشتر دولت به اقشار آسیب پذیر

وزیر اسبق فرهنگ‌و ارشاد اسلامی گفت: اگر نگاه دولت‌ها حمایت از طبقه محروم باشد، شرایط مطلوب است.

سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاثیرگذاری دولت‌ها در اجرای این بیانیه، گفت: دو ویژگی که مقام معظم رهبری در این بیانیه برای مردم بیان کردند؛ یکی مشارکت مردم بوده که ما خوشبختانه یک مشارکت سطح بالایی در مقایسه با کشور‌های دیگر داریم؛ اینکه مردم بعد از گذشت چهل سال اینگونه حضور پرشوری دارند یا در فعالیت‌های مختلف در انتخابات کار‌های مناسبی، حوادث غیر متقربه و همه جا پیشگام هستند و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مسئله حضور، مردم از سطح بینش و آگاهی بالایی برخوردارند. در کمتر جا در دنیا سراغ نداریم که مردم این‌گونه مسائل سیاسی، مسائل منطقه و‌جهان را دنبال کنند؛ قطعا دولت‌ها هم می‌توانند بسیار نقش مهمی با امکانات و ابزار‌های در اختیار داشته باشند و خود دولتمردان هم دائم از طریق تریبون و‌رسانه می‌توانند نقش موثری در افکار عمومی داشته باشند.

حسینی تاکید کرد: یک دستگاهی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که رسانه‌های زیادی در اختیار دارد می‌تواند در ارتقای سطح بینش مردم نقش زیادی دارند حال هر دولتی به سهم خود گام‌های بزرگی برداشته است، ولی در زمان مسئولیت خودمان یکی از وظایفی که بر خود می‌دانستیم این بود که دائم با مردم در تماس باشیم و ابهامات را پاسخگو باشیم بویژه بعد از فتنه ۸۸ مسئولیت پیدا کردیم از این جهت نیاز بود که با مردم بیشتر ارتباط داشته باشیم.

وزیر سابق فرهنگ با بیان اینکه اگر نگاه دولت‌ها حمایت از طبقه محروم باشد شرایط مطلوب است، گفت: اوایل انقلاب جهاد سازندگی توسط امام «ره» مطرح شد و‌تاثیرات بسزایی را به همراه داشت یا در دولت گذشته مسکن مهر عنوان شد؛ هر مقدار فاصله طبقاتی در جامعه کاهش پیدا کند به نفع کشور است، ولی اگر نگاه سرمایه داری حاکم باشد، به ضرر کشور است .

حسینی با بیان اینکه متاسفانه برخی ازدولتمردان با نگاه سرمایه داری عمل می‌کنند؛ گفت:  برای این مسئولان تفاوتی ندارد که گروهی از مردم در فقر و سختی زندگی کنند، در حالی‌که آموزه‌های دینی و‌ تاکیدات رهبری بر حمایت از قشر مستضعف تاکید دارد و بعد مقام معطم رهبری در توصیه‌های هفت گانه خود به  موضوع عدالت هم اشاره کردند که باید بیشتر مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
خوشبختانه محله هاي فقير نشين از محله هاي پر درامدتركاملا جدان و دولت باس اول ميوه و تره بار اونجاها رو پر كنه و اگه زيادي اومد بده محله هاي بالاتر
آخرین اخبار