در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهمیت ولادت امام محمد باقر (ع) از نگاه پیامبراکرم (ص) + فیلم

مصادف با ولادت امام محمد باقر (ع) حجت الاسلام ریاضت درباره اهمیت ولادت این حضرت از نگاه پیامبر اکرم (ص) می‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت خطیب و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره اهمیت ولادت امام محمد باقر(ع) از زبان پیامبر اکرم(ص) و حضور ایشان در واقعه کربلا، اظهار کرد: ولادت حضرت محمد باقر (ع) به حدی اهمیت داشت که پیامبر اکرم (ص) به جابربن عبدالله انصاری فرمودند که تو موفق می‌شوی تا وصی پنجم مرا زیارت کنی! و سلام من را به ایشان برسان! جابر نیز وقتی خدمت امام باقر (ع) می‌رسد این نیابت از جانب پیامبر (ص) را انجام می‌دهد.

این خطیب و کارشناس علوم دینی با بیان حضور امام محمد باقر (ع) در واقعه کربلا، افزود: یکی از ویژگی‌ها و امتیازی که حضرت باقر (ع) دارند، حضور ایشان در واقعه عاشوراست، و آن رخداد از زبان امام معصوم (ع) روایت شده است.

وی با اشاره به جایگاه علمی امام محمد باقر(ع) افزود: جامعه اسلامی، به ویژه جامعه شیعه مدیون دو امام بزرگوار حضرت محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) است. چراکه امام باقر (ع) پایه گذار دانشگاهی بود که در زمانه امام صادق (ع) در بین مسلمانان و در رشته‌های مختلف دینی و جنبی دینی شکل گرفت.

وی با اشاره به علوم مختلف در جامعه، گفت: بنا به روایات ما علوم غیردینی نداریم و منشأ همه علوم، علم پروردگار است و به نوعی دینی است که در بیشترین آن در احادیث امام باقر (ع) برای شیعه به ارمغان باقی مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین ریاضت در پایان یادآور شد: اول ماه رجب، ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) است، و امیدواریم که انشاالله ما به عنوان شیعیان اهل بیت (ع) بتوانیم معارف رفیع شیعی را از این امام بزرگوار یاد بگیریم و عالم بر فرمایشات ائمه اطهار (ع) باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار