کلاهبرداری از طریق آگاهی فروش در سایت ها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی  در خصوص کلاهبرداری با اپلکشن تلفن همراه به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات  خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در روش کلاهبرداری از طریق آگاهی فروش در سایت ها در اپلیکشن های تلفن همراه، کلاهبردار با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و مبالغی بالاتر از قیمت پیشنهادی وی اعلام می کند و فروشنده را با حیله و فریب به بهانه واریز وجه به جلوی دستگاه خود پرداز هدایت می کند.

وی افزود: کلاهبردار با روش های ختلف انتخاب کردن زبان انگلیسی، فعال کردن رمز دوم کارت بانک قربانی و در اختیار گرفتن اطلاعات از جمله کد CVV2  و دیگر اطلاعات کارت بانی اقدام به انتقال وجه از حساب قربانی به حساب خود کرده و تمام حساب وی را خالی می کند.

سرهنگ محمد پور اظهار کرد: در روش دیگر خود افراد کلاهبردار با درج آگهی دروغین و فریبنده در سایت ها و سوء استفاده از سادگی قربانیان خود با استفاده از ترفندهایی از قبیل استفاده از جملات اعتقادی  و بیان اینکه شما باید بیانه ای واریز کنید تا جنس را به کسی دیگر نفروشیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات  خراسان جنوبی  ادامه داد: کلاهبرداران از این طریق فرد را مجبور می کنند تا مبالغی هنگفت را به حساب کلاهبردار واریز کنند که در نهایت قربانی بعدا متوجه می شود که این آگهی فروش از اساس دروغ بوده است و وی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ط ا

هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار