برگزاری دوره آموزشی بهداشت فرآورده های خام دامی در دهک

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از برگزاری دوره آموزشی بهداشت فرآورده های خام دامی در روستای دهک این شهرستان خبر داد.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی خواهران بسیجی، دوره آموزشی بهداشت فرآورده های خام دامی در روستای دهک شهرستان نهبندان برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری کلاس های آموزشی ارتقاء سطح دانش و شناخت بیماری‌های مشترک قابل انتقال از طریق فرآورده های خام دامی و روش پیشگیری از آنها است و رعایت نکات بهداشتی موجب افزایش کیفیت فراورده های خام دامی مورد استفاده می شود.

راه انجام گفت: این دوره آموزشی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ام ابیها روستای دهک و با شرکت 42 نفر از خواهران بسیجی برگزار شد و مسئول پست دامپزشکی دهک که تدریس این دوره آموزشی را بر عهده داشت در خصوص روشهای بهداشتی تهیه، حمل و نگهداری فرآورده های خام دامی و همچنین بیماری های قابل انتقال از طریق این فرآورده ها چون تب کریمه کنگو و سایر بیماری های انگلی توضیحاتی را ارائه کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بر جوشاندن شیرخام قبل از مصرف و عدم استفاده از گوشت گرم و تازه بلافاصله پس از ذبح دام تأکید کرد و افزود:شیر یک ماده غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی مفید است اما رعایت نکردن بهداشت در تهیه، نگهداری و عرضه شیر خام می تواند منشأ بروز بیماریهای ناگواری در انسان شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.