رئیس میراث فرهنگی شهرستان نیر؛

عملیات اجرایی بزرگ ترین مجتمع گردشگری در شهرستان نیر کلید خورد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از آغاز به کار احداث فاز نخست بزرگ ترین مجتمع گردشگری، آبدرمانی، اقامتی کشور در شهرستان نیر خبر داد.

ایرج سپیدکار، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: در حد فاصل آبگرم های برجلو و قینرچه در چهار کیلومتری شهرستان نیر این پروژه در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت و حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان اجرا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر متذکر شد: این مجموعه گردشری در سه فاز در زمینی به مساحت 8.5 هکتار توسط شرکت تعاونی مروارید آزادی اردبیل احداث خواهد شد و فاز اول آن که شامل بزرگ ترین آبدرمانی تخصصی کشور در دو طبقه و با رعایت آخرین استانداردهای روز دنیا در 5 هزار و 539 متر مربع در حال اجرا است.

به گفته سپیدکار برآورد مالی اجرای فاز یک مجموعه گردشگری 13 میلیارد تومان است که اداره کل در راستای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به معرفی طرح شرکت مجری به کمیته تخصصی اشتغال استان اقدام کرد.

وی به اذعان به تصویب 6 میلیارد تومان تسهیلات اضافه کرد: این تسهیلات کم بهره بوده و اشتغال زایی 60 نفر را به دنبال خواهد شد؛ در حال حاضر مرحله اول تسهیلات به مبلغ 600 میلیون تومان توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: همچنین از محل اعتبارات ایجاد زیرساخت های گردشگری مبلغ 350 میلیون تومان برای برق رسانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی هزینه شده است؛ لازم به ذکر است تاسیسات برق رسانی تا 20 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

سپیدکار اضافه کرد: در فازهای بعدی این مجموعه احداث هتل پنج ستاره، پارک آبی، واحدهای اقامتی لوکس و روستایی، رستوران، آمفی تئاتر روباز و سالن های ورزشی خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.