۲۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی افتتاح شد

به مناسبت هفته ملی مهارت 27 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به طور همزمان در خراسان جنوبی افتتاح شد.

خوش آیند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت:  آموزش فنی و حرفه‌ای به‌ عنوان متولی آموزش‌های مهارتی در تمامی سطوح نسبت به تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر و ارتقای مهارت افراد اقدام می‌کند.

 وی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 347 هزار و 582 نفر ساعت آموزش در بخش غیردولتی ارائه شده، افزود: به مناسبت هفته ملی مهارت امروز به صورت همزمان 27 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان افتتاح شد.

خوش آیند با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان در امر اشاعه و ترویج آموزش‌های مهارتی نقش فعالی دارند  اظهار کرد: 162 آموزشگاه آزاد با 280 حرفه آموزشی در سال گذشته در استان فعالیت داشته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: این مراکز سالانه به طور متوسط بیش از 1.5 میلیون نفر ساعت آموزش را به سرانجام می‌رسانند.

وی ادامه داد: متقاضیان تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای با مراجعه به اداره آموزشگاه های آزاد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی ضمن رعایت ضوابط قانونی موجود و دارا بودن شرایط، می‌توانند در 21 رشته مجوز دریافت کنند.

گفتنی است رشته‌های امور اداری، گردشگری، بهداشت و ایمنی، هتلداری، مخابرات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع چوب، مکانیک، الکترونیک، کشاورزی، صنایع غذایی، هنرهای تزئینی، منابع طبیعی و محیط زیست، خدمات آموزشی، حمل و نقل و برق از جمله رشته‌های است که متقاضیان می توانند برای آن اقدام به دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای کنند.

انتهای پیام/ ط آ

 ارائه بیش از 347 هزار نفر ساعت آموزش در بخش غیردولتی در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.