لزوم تحقیقات منسجم در پاسخگویی به هجمه‌های دشمنان

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: باید سالانه ده‌ها تحقیق منسجم انجام دهیم تا پاسخگوی هجمه‌های غرب باشد؛ تحولاتی که در غرب رقم می‌خورد بسیار سریع است و این تحولات جز با حرکت‌های بزرگ پاسخ داده نمی‌شود.

لزوم تحقیقات منسجم در پاسخگویی به هجمه‌های دشمنانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد مهدی طهرانچی معاون علمی آستان قدس رضوی به بند پنجم منشور هفت‌گانه رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی اشاره و افزود: آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی و معنوی شعاعی به‌گستردگی جهان دارد و محدود به یک استان یا ایران اسلامی نیست.
 
وی تصریح کرد:بحث زیارت از موضوعاتی است که از سوی دشمنان دین و اسلام مورد هدف قرار گرفته است و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت:در تحولات پیرامون حرم مقدس امام رضا (ع) به لحاظ فرهنگی، مفهوم مجاور، زائر و خدمت به مفهوم شهروند، گردشگر و کارمند تبدیل شده است. این جایگزینی در فضای مجازی قابل مشاهده است. این اتفاق همچنین در معماری اطراف حرم نیز مشاهده می‌شود، متاسفانه مدارس و حوزه‌های علمیه اطراف حرم حذف و به جای آن هتل ساخته می‌شود.

طهرانچی افزود: حضور بیش از 30 میلیون زائر از داخل و خارج از کشور را نمی‌توان با فرایند‌های سنتی مدیریت کرد. تمام اقدامات ما نیاز به پشتوانه در حوزه‌های مختلف دارد. منابع ما در بحث زیارت از منظر روانشناسی، جامعه‌شناسی، بین‌الملل و مباحث فکری و... بسیار کم است. دشمن سیستماتیک و منظم عمل می‌کند.
 
انتهای پیام//ف.ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار