استاندار ایلام:

آمار‌های اسراف در مصارف منابع بسیار نگران کننده است

استاندار ایلام در پیامی به مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، آمار‌های ارائه شده در خصوص بهره وری در سازمان‌های دولتی و اسراف در مصارف منابع را بسیار نگران کننده دانست.

آمارها بسیار نگران کننده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; متن کامل پیام استاندار ایلام به شرح ذیل است:

بنام خدا
مَنِ اعتَدَلَ يَوماهُ فهُو مَغبونٌ
هر كه دو روزش يكسان باشد، زيان كار است. "امام على (ع)"

سعادت، خوشبختی و بهروزی هر ملتی وابسته به كار و تلاش همه قشرهای جامعه است و بهره ‌وری معياری برای ارزيابی عملكرد اين فعاليت ‌ها و تلاش‌ ها در بخش‌ های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.

نگاهی به تحولات اجتماعی اعصار پیشین، جایگاه پدیده مهم "بهره وری و بهینه سازی مصرف" را در آموزه های دینی و باورهای ملی نیاکان ما به خوبی نمایان می کند و بر همین اساس باید تلاش کنیم تا امروزمان بهتر از دیروز و فردایمان بهتر از امروز باشد؛ یکی از اهداف مهم بهره وری، کاهش هزینه هاست. دین مبین اسلام در موارد فراوانی به مؤمنان سفارش می کند از منابع در اختیارشان درست استفاده کنند تا با پیش گیری از خسارت های احتمالی، هزینه ها را کاهش دهند. اسلام با سفارش به استفاده معتدل از منابع، می خواهد از اسراف که هزینه فراوانی به افراد تحمیل می کند، جلوگیری کند تا هزینه های اضافی، در موارد ضروری تر و مهم تر به کار گرفته شود.

در دنیای امروز و عصر "تخصص محوری و شایسته سالاری" مدیریت و منابع انسانی کارآمد، اثربخش و هوشمند است که می تواند در دستیابی به بهره وری پایدار و بالندگی نظام اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی، بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد آنچه فردای بهتری را برای ما رقم می زند، استفاده از فرصت های پیش رو، قابلیت های موجود، منابع انسانی کارآمد، توانمندی های علمی، فنی و تجربی درون سازمان هاست که رسیدن به اهداف "سند چشم انداز توسعه" را میسر خواهد کرد.

در حال حاضر آمارهای ارائه شده در خصوص بهره وری در سازمان های دولتی و اسراف در مصارف منابع بسیار نگران کننده است؛ چرا که افول منابع و شرایط کنونی کشور مسئله بالابردن بهره وری و بهینه سازی مصرف را ضروری ساخته است.

تعیین اهداف درست و منطقی، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از تمامی منابع در دسترس، ارزیابی مستمر عملکرد، حذف موانع و تنگناها و حل مشکلات فراروی بهبود و ارتقاء بهره وری و ایجاد بستر سازمانی مناسب برای رشد و توسعه حرکت بهره وری، گام هایی است که باید در این مسیر برداشته شود.

یکم خرداد، روزی برای تاکید بیشتر و یادآوری اهمیت بهره وری در ساختار و توسعه جامعه و بهانه ای برای تكرار اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از زمان، امكانات، سرمایه، فرصت ها و نیروی انسانی در جهت تولید، بهینه سازی مصرف و در نتیجه، رسیدن به رشد و شكوفایی همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

انتهای پیام/ د

پیام استاندار ایلام  به مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف

برچسب ها: استانداری ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.