مراجعه 44 هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مراجعه 44 هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد.

قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه امسال 44 هزار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان اردبیل ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد 39 هزار نفر به صورت سرپایی و تعداد 5 هزار نفر در بخش‌های اورژانس و سایر بخش‌های مراکز درمانی بستری و تحت مداوا قرار گرفتنه‌اند که تلاش و جدیت بر این است تا خدمات مناسب و کیفی به این مراجعه‌کنندگان ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در قالب طرح سلامت نوروزی عوامل و نیروهای امدادی اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با مشارکت 320 نفر از پرسنل با 60 دستگاه آمبولانس فعال و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در 48 پایگاه و 6 ایستگاه سلامت جاده‌ای اقدام به امدادرسانی به مردم و مسافران می‌کنند.

اخوان اکبری تصریح کرد:‌ این افراد در مدت زمان آغاز طرح امداد نوروزی تا به امروز، تعداد یک هزار و 277 مورد ماموریت پیش بیمارستانی را انجام داده‌اند و در این ماموریت‌ها تعداد 342 نفر مصدوم جاده‌ای و 876 نفر مصدوم شهری ناشی از تصادفات و ترافیک را به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

وی با اشاره به مدت زمان رسیدن آمبولانس سر صحنه و محل تصادف گفت: میانگین رسیدن آمبولانس پس از اعلام کد اعزام در ماموریت‌های شهری در طول اجرای طرح 6 دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای 11 دقیقه ثبت شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اقدامات و ماموریت‌های حوزه بهداشت در استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی اقدامات مهمی در راستای صیانت و حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی با همکاری سایر نهادهای مرتبط با سلامت تا روز پنجم فروردین‌ماه انجام شده است. 

اخوان اکبری 9 هزار مورد بازرسی از مراکز، اماکن، محل‌ها و سامانه‌های آبرسانی و تعداد یک هزار و 356 مورد بازرسی از اماکن و محل‌های عرضه مواد غذایی و اماکن بین راهی را از جمله اقداما تدر این حوزه دانست و تصریح کرد: معرفی 77 مرکز متخلف بهداشتی به مراکز قضایی، پلمب و تعطیلی 16 محل متخلف و معدوم سازی بیش از 12 هزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سطح عرضه از دیگر اقدامات بوده است.

انتهای پیام/ح

معدوم سازی بیش از 12 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اردبیل

 

برچسب ها: بیمارستان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.