رییس دانشگاه تبریز ؛

تاکنون 600دانشجوی خارجی ازدانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده اند

رییس دانشگاه تبریز گفت:تاکنون ۶۰۰ دانشجوی خارجی از ۴۰ کشور دنیا، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

تاکنون 600دانشجوی خارجی ازدانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده اندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا پورمحمدی  رییس دانشگاه تبریز،امروز در آستانه هفتادمین سالروز تاسیس دانشگاه تبریز، در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه تبریز با استناد به اعلام پایگاه‌های معتبر جهانی همچون US News، Times و شانگ های، جزو دانشگاه‌های برتر و تاثیر گذار جهان در سال ۲۰۱۷ بوده است و اقداماتی همانند پذیرش دانشجوی خارجی در این مجموعه به منظور مطرح سازی هر چه بیشتر آن در جهان است.


او افزایش میزان نسبت استاد به دانشجو را از دیگر اقدامات دانشگاه تبریز برای بهبود سطح علمی و آموزشی این دانشگاه اعلام کرد و افزود: طی یک دوره ۴ ساله، تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه را از ۶۵۰ نفر به ۸۷۵ نفر افزایش دادیم.


به گفته رییس دانشگاه تبریز، ۹۸ درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه با مرتبه علمی استادیار و بالاتر مشغول به خدمت هستند و به نوبه خود یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه به کارگیری اساتید با رتبه‌های علمی بالاست.


دانشگاه تبریز پس از دانشگاه تهران، به عنوان دومین دانشگاه ایران، در سال ۱۳۲۶ تاسیس شده است و هم اکنون با ۲۴ هزار دانشجو در ۲۰۹ رشته دکترای تخصصی، ۳۲۲ رشته کارشناسی ارشد، ۱۶۴ رشته کارشناسی و ۴ رشته کاردانی در ۲۶۰ هکتار فضای آموزشی، رفاهی و خدماتی فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

فارغ التحصیلی ۶۰۰ دانشجوی خارجی از دانشگاه تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.