وجود 920 زورخانه فعال در کشور

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: 920 زورخانه فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به اهمیت ورزش زورخانه‌ای و لزوم ترویج آن، گفت: امروزه باید با بهترین نحو و آیین‌نامه‌های موجود این ورزش باستانی را به دنیا معرفی کرده و با رعایت عرف، سنت دیرینه و تأثیر ورزش زورخانه‌ای بر جامعه، مخاطب خودش را در بطن برنامه احساس کند.

مجتبی جوهری بابیان اینکه هیئت‌های زورخانه‌ای در تمامی استان‌ها وجود داشته و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲۰ زورخانه در کشور فعال است و حدود ۱۰۰ زورخانه نیز در حال تکمیل شدن و شروع فعالیت است.

وی افزود: در ایام دهه فجر حدود ۱۷ زورخانه افتتاح‌شده و می‌توان به‌صراحت گفت که مکان‌های عمومی در خدمت ورزش‌های زورخانه‌ای بوده و خوشبختانه این ورزش باستانی در حال انجام شدن است.

جوهری بابیان اینکه تعداد باستانی‌کاران سامان‌یافته کمتر از ۱۱ هزار نفر هستند، اذعان کرد: مخاطبین ما بیشتر از این آمار بوده لیکن بیمه نشده‌اند و به‌گونه‌ای می‌توان گفت: سامان نیافته‌اند.

این مقام مسئول در خصوص آمار کم باستانی‌کار‌ها علی‌رغم وجود چنین ورزش مناسبی، اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای یک ورزش باستانی بوده؛ لیکن نتوانسته تنوع و جاذبه ورزش‌های وارداتی را داشته باشد.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای برای جلب‌توجه مردم علی‌الخصوص جوانان باید به‌روز شود؛ لذا با مسابقات و تمهیداتی که در نظر گرفته‌شده است باعث ایجاد حرکتی بنیادین در این رشته ورزشی خواهد شد و در آینده مخاطبین زیادی را جذب خواهد کرد.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان بابیان اینکه کشور را به هفت منطقه تقسیم‌بندی شده و بازخورد این مناطق درزمینهٔ ورزشی، نقاط ضعف، قوت و آسیب‌های آن مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته‌شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم تا پایان سال در همه زورخانه‌ها افراد آموزش‌دیده‌ای تحت عنوان مرشد، مربی و داور وجود داشته باشد و این ورزش باستانی از پیچ خمودگی رهایی یابد.

انتهای پیام/ص

باستانی‌کاران سامان‌یافته کمتر از ۱۱ هزار نفر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار