اتصال استان به آزادراه های کشوری نیازمند اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتصال استان به آزادراه کشوری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: اتصال این استان به شبکه آزادراه‌های کشور ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده است.

علیمردانی با بیان اینکه اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه‌ها، راه ریلی و توسعه خطوط هوایی از برنامه‌های جدی دولت دوازدهم در استان است افزود: ۷۰ درصد از اعتبار طرح ساخت آزاد راه یاسوج با مشارکت بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

علیمردانی ادامه داد: مراحل مقدماتی طرح احداث آزاد راه یاسوج انجام شده و هم اکنون این طرح برای اخذ ۳۰ درصد از اعتبارات دولتی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبکه آزاد راهی کشور حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است.

علیمردانی از اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزاد راه شیراز به اصفهان با اجرای این طرح خبرداد و اضافه کرد: ساخت راه آهن یاسوج به اقلید از دیگر برنامه‌های مهم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان است که ۲۲ کیلومتر آن در حال اجرا است و هم اکنون این مقدار ۶۳ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های تفضیلی برای بازآفرینی شهرها،از تکمیل طرح مطالعاتی تفضیلی شهرهای دوگنبدان و قلعه رئیسی خبر داد.

علیمردانی با بیان اینکه بازنگری طرح تفضیلی شهرهای یاسوج و دهدشت ۴۰ و ۴۵ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: هم اکنون طرح تفضیلی ۱۱ شهر دیگر کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ظرف سه سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در بخش بهسازی و زیرساخت راه‌های استان اعم از اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز هزینه شده است که با ساخت ۷۱٫۵ کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه‌های این استان از ۵۰ به بیش از ۱۲۲ کیلومتر رسید و حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در استان در حال ساخت است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام/ش

اتصال استان به آزادراه های کشوری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.