موفقیت بانوی فارسی در کسب مدال از آکادمی علوم جهان

پروفسور افسانه صفوی استاد دانشگاه شیراز برنده مدال سخنرانی از آکادمی علوم جهان واقع در ایتالیا شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیزابی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز اظهار کرد: آکادمی علوم جهان هر ساله افرادی را که در زمینه رشته خود پیشرفت قابل توجهی داشته و گام‌های تاثیرگذاری در این خصوص برداشته اند به جامعه علمی دنیا معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ مقاله از پرفسور صفوی در مجلات علمی معتبر بین المللی منتشر شده، ۲۵۰ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی توسط وی ارائه شده و راهنمایی ۱۰۰ رساله دکترا و کارشناسی ارشد را برعهده داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز تصریح کرد: همه کشور‌های در حال توسعه و تعدادی از کشور‌های اروپایی و آمریکایی عضو آکادمی علوم جهان هستند که دکتر فیروزآبادی، دکتر شمسی پور، دکتر ایزدپناه و پروفسور افسانه صفوی از دانشگاه شیراز عضو این آکادمی هستند.

 وی با اشاره به اینکه مراسم سالانه آکادمی علوم جهان هر سال در یک کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم سال ۲۰۱۸ (پاییز سال آینده) در شیراز اجرا می‌شود و پرفسور صفوی در این مراسم یک سخنرانی در زمینه شیمی تجزیه و نانو خواهد داشت.

آکادمی علوم جهان، سالانه تنها سه دانشمند را در دنیا به عنوان برنده مدال سخنرانی انتخاب می‌کند.

مرداد امسال هم نخستین دوره جایزه «زنان در علم»، به وی اعطا شد.

پروفسور صفوی نخستین زن ایرانی است که در علوم پایه به رتبه استادی رسید.

این دانشمند برجسته، یکی از چهره‌های ماندگار ششمین همایش چهره‌های ماندگار و برگزیده انجمن شیمی ایران است.

او همچنین برنده جایزه علمی بین‌المللی پروفسور عبدالسلام در ایتالیا در رشته شیمی، پرمقاله‌ترین دانشمند زن کشور‌های جهان سوم و برنده نشان دانش (سال ۱۳۸۳) و دارنده عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۳۸۰ و چندین بورس، نشان و جایزه علمی داخلی و خارجی است که از آن جمله می‌توان به بورس هامبوست از کشور آلمان اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

درخشش استاد دانشگاه شیراز در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار