ممنوعیت نول گیری در تولید آرد یارانه ای در آذربایجان شرقی

بر اساس مصوبه نشست امروز کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی ، کارخانه های آردسازی استان که آرد یارانه ای تولید میکنند حق نول گیری ندارند.

ممنوعیت نول گیری در تولید آرد یارانه ای در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به منظور ارتقای کیفیت آرد تولیدی در استان اتخاذ شد و بر اساس آن در صورتی که کارخانه های آرد سازی که یارانه دریافت میکنند اقدام به نول کشی کنند سهمیه آنها قطع خواهد شد.


در آذربایجان شرقی ماهانه حدود 24 هزار تن آرد یارانه ای تولید می شود.

همچنین کارخانه های آردسازی موظف شدند به آرد تولیدی خود حداقل 10 روز استراحت دهند.


نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی امروز در این جلسه با اشاره به اینکه 27 کارخانه آردسازی استان با حدود 14 درصد ظرفیت کار میکنند شرایط حاضر را بهترین زمان برای بهسازی این کارخانجات دانست.


ابوالحسن زاده مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 کشور هم با اعلام اینکه به منظور ارتقای کیفی گندمهای تولیدی در استان 60 هزار تن گندم با کیفیت از استانهای دیگر حمل و با گندم موجود در انبارهای استان اختلاط خواهد شد گفت : با اینکه گندم استان در حد متوسط است اما کیفیت نان پخت شده در استان قابل قبول است.


رمضانی رییس اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تشریح نتایج نمونه برداری از کارخانه های آردسازی و نانواییهای استان درباره میزان وجود ماده خطرناک بلانکت یا جوهر قند در آرد گفت : در این بررسی هیچ یک از 196 نمونه کارخانجات آردسازی استان به این ماده آلوده نبود اما 12 و 4 دهم درصد 274 نمونه برداشته شده از آرد نانواییها حاوی جوهر قند بود که برای شل شدن خمیر و سفید شدن نان از آن استفاده شده بود.

انتهای پیام/خ

در آذربایجان شرقی ماهانه حدود 24 هزار تن آرد یارانه ای تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.