افتتاح نخستین کارگاه آموزشی تولید صنایع دستی در روستای تیس چابهار

نخستین کارگاه آموزشی تولید انواع صنایع دستی و اسباب بازی در روستای تیس چابهار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نخستین کارگاه آموزشی تولید انواع صنایع دستی و اسباب بازی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، شماری از مدیران و قشرهای مختلف مردم در روستای تیس این شهرستان افتتاح شد.


عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: این کارگاه آموزشی زمینه اشتغال 20 نفر از بانوان روستای تیس این شهرستان را فراهم کرده است.


حمیدالله بلیده ای افزود: زنان در این کارگاه آموزشی انواع عروسک از حیوانات دریایی و خشکی نظیر لاک پشت سبز، دلفین، گاندو (تمساح پوزه کوتاه) وغیره را به شکل و رنگ های مختلف می سازند و به بازارهای مصرف عرضه می کنند.


وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد اشتغال خانگی و راه اندازی کارگاههای بزرگ و کوچک اشتغالزا تلاش ها و حمایت های زیادی را در این زمینه انجام داده است.


وی گفت: ساخت عروسک لاک پشت سبز و تمساح پوزه کوتاه که نماد محیط زیست سواحل مکران است می تواند به معرفی این گونه ها به مردم داخل و خارج کشور کمک شایانی کند.


وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به منظور حمایت از صنعتگران در گام نخست هزار و 100 اثر صنایع دستی آنان را خریداری می کند.

انتهای پیام/گ

افتتاح نخستین کارگاه آموزشی در چابهار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار