معاون فرهنگی ارشاد همدان؛

برگزاری نخستین جشنواره چاپ و تبلیغات در استان

نخستین جشنواره استانی چاپ و تبلیغات در استان برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره چاپ وتبلیغات در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فروتن،معاون فرهنگی ارشاد همدان از میزبانی همدان از برگزاری نخستین جشنواره استانی چاپ و تبلیغات در همدان خبر داد و گفت: این جشنواره شهریور ماه با تجلیل از برگزیدگان این عرصه می‌شود.

مجید فروتن ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه به‌منظور تجلیل و پاسداشت از فعالان و پیشکسوتان عرصه چاپ و نشر و نیز تشویق و ترغیب آنان برای توسعه این صنعت مهم در همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ١٧ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است افزود: این جشنواره در بخش های طراحی، چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ سیلک و صحافی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ارشاد همدان عنوان کرد: تا کنون ٥٧ اثر در بخش افست،٥١ اثر در بخش طراحی،  ٢٤ اثر در بخش صحافی، ٢٣ اثر در بخش دیجیتال، ٩ اثر در بخش سیلک و ٦ اثر در بخش جعبه‌سازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: زمینه‌سازی برای ارتباط فعالان چاپ با مسئولان و سیاست‌ گذاران این حوزه، ایجاد انگیزه بین فعالان این حوزه از طریق رقابت آثار ارائه شده و تولیدی در حوزه چاپ، نمایش توانمندی‌ها و قابلیت‌های چاپی استان برای آشنایی بیشتر مخاطبان و متقاضیان محصولات چاپی از جمله اهداف این جشنواره است.

فروتن با بیان اینکه آثار ارائه شده در بازه زمانی دو سال بوده است تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و نوآوران صنعت چاپ و نشر همدان ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

معاون فرهنگی ارشاد همدان گفت: در مراسم اختتامیه، علاوه بر منتخبین جشنواره و افراد برگزیده پیشکسوت از چاپخانه داران نمونه، کارگران چاپ نمونه و صادرکنندگان محصولات چاپی تجلیل می‌شود.

فروتن با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی هنر صنعت چاپ به عنوان بخش سخت‌افزاری و سرمایه‌بر تولید محصولات فرهنگی بحساب می‌آید افزود: این بخش همواره به عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ در جوامع مطرح و کاربردی است.

وی اظهار داشت: همچنین این صنعت چرخه اطلاعات و دانش را از مسیر کتاب و مجلات برعهده دارد، اما در دنیای امروز صنعت چاپ علاوه براین موارد تاثیر بزرگ و شگرفی در تولید محصولات دارای بسته‌بندی و چرخه تولید آنها را نیز به عهده دارد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره چاپ و تبلیغات استان روز یکشنبه ١٢ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار است.

انتهای پیام/ص

جشنواره چاپ وتبلیغات در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.