جشنواره سراسري يخ نوردي؛

عضو هيئت رئيسه انجمن كوهنوردان ايران: هدف، ساماندهي تكنيك هاي روز اين ورزش است

عضو هيئت رئيسه انجمن كوهنوردان ايران گفت: هدف از برگزاري جشنواره سراسري يخ نوردي ساماندهي و ارائه تكنيك هاي اين ورزش است.

محمد تقي بهره ور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هر سال جشنواره سراسري يخ نوردي را برگزار مي‌كنيم هدف از اين كار ساماندهي و ارائه تكنيكهاي به روز اين ورزش است و نفراتي كه دور هم جمع مي شوند به تبادل تجربيات و دانسته هاي خود با همديگر مي‌پردازند.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه يخ نوردي رشته اي نوپا و تازه اي است و سابقه زيادي در كشورمان ندارد وجود جشنواره ها در گردآوري ورزشكاران اين حوزه كنار هم و استفاده از تجربيات آنها در حين يخ نوردي خيلي مهم است و با فرهنگ سازي مي‌توان به شناخت بيشتر آن در جامعه كمك كرد.

بهره ور اشاره كرد: جشنواره سراسري 4 سال است كه برگزار شده و امسال پنجمين آن انجام مي شود و اين برنامه از فردا پنج شنبه 22 دي در مدرسه هملسون ميگسون شروع مي‌شود و روز شنبه 24 دي به كار خود پايان مي‌دهد.

وي گفت: امروز چهارشنبه بعد از ظهر شركت كنندگان ثبت نام مي‌كنند و بعد از يك اجراي برنامه پنج شنبه روز جمعه 23 دي اربعين حسيني است و ادامه جشنواره برگزار نمي شود و فرداي آن اختتاميه اين برنامه را خواهيم داشت.

بهره وري عنوان كرد: در بين اجراي جشنواره كارگاههاي آموزشي نيز انجام مي شود تا علاقه مندان از آنها استفاده كنند و در مجموع برنامه پرباري خواهد بود.

وي گفت: اين جشنواره سراسري با همكاري و همياري هيئت كوهنوردي شميرانات، انجمن كوهنوردي ايران و مدرسه ميگسون صورت مي‌گيرد.

بهره وري يادآور شد: يخ نوردي ورزشي مفرح و هيجاني است كه براي انجام آن نياز به آبشار يخي مصنوعي و طبيعي و از همه مهمتر داشتن تجهيزات و امكانات كافي و استاندارد نياز است.

وي اظهار داشت: داشتن تجربه كافي يكي ديگر از عوامل يخ نوردي كه هنگام صعود و فرود بايد از آن به نحو احسن استفاده كرد تا برنامه با موفقيت همراه باشد.

بهره وري گفت: اين ورزش در جامعه ما بيشتر شناخته نشده است براي اين كار بايد در روزنامه ها مجلات، و خبرگزاريها و حتي تهيه فيلم اقدام كرد و آن را به مردم معرفي كرد.

وي عنوان كرد: در اين مدت كوتاهي كه يخ نوردي فعال شده افراد مستعد زيادي پيدا شدند كه حتي در جشنواره خارجي فرانسه سال گذشته حضور داشته اند و اين براي ما يك افتخار است و اينكه ايراني نيز مي‌تواند.

بهره وري خاطرنشان كرد:اميدوارم روزي فرا برسد كه يخ نوردي جايگاه خود را در جامعه پيدا كند و علاقه مندان بيشتري را به سوي خود جلب كند/مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.