کرمانشاه؛

قره سو رودخانه گردشگری استان

استاندار کرمانشاه گفت :رودخانه قره سو باید به جاذبه گردشگری استان تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رازانی به پروژه ساماندهی رودخانه قره سو اشاره کرد و افزود: ساماندهی حاشیه این رودخانه انجام می‌شود، اما آنچه که اهمیت دارد این است که این رودخانه از فاضلاب تخلیه شده و به جاذبه گردشگری تبدیل شود.


وی با بیان اینکه در پایین دست این رودخانه سد لاستیکی احداث شده است، گفت: تاکنون از این سد استفاده نشده، زیرا در آب رودخانه فاضلاب است و استفاد از این سد برای ایجاد دریاچه کوچک بی‌فایده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای که داریم قرار است که فاضلاب شهری به قسمت پایین دست روخانه و بعد از سد منتقل شده و از این محل وارد رودخانه شود.

رازانی افزود: همچنین خروج فاضلاب شهرها و روستاهای بالادست از قره سو نیز در دستور کار قرار دارد، بطوری که با هماهنگی با استان کردستان تصفیه خانه شهر کامیاران 80 درصد پیشرفت داشته که با احداث آن در آینده‌ای نزدیک فاضلاب این شهر وارد قره سو نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تصفیه خانه شهر روانسر نیز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌کنیم زودتر به بهره‌برداری برسد وبرای جلوگیری از ورود فاضلاب روستاهای مسیر نیز قرار است که تصفیه‌خانه‌های کوچک روستایی احداث شود.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: با مجموعه این اقدامات تلاش ما این است که قره سو را به یک دریاچه پاکیزه و زیبا در شهر کرمانشاه تبدیل کنیم که جاذبه گردشگری داشته باشد و امیدوار هستیم این اتفاق تا پایان سال رخ دهد.

وی به پروه تله‌کابین شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برای این پروژه سرمایه گذاری پیدا نمی‌شود و در خصوص کتابخانه مرکزی نیز باید بررسی‌های بیشتری انجام دهیم تا ببینیم چه اقداماتی برای این پروژه باید انجام شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار