شیراز؛

افزایش همکاری های فرهنگی میان فارس و کیوتو ژاپن

شهردار شیراز و قائم مقام شهردار کیوتو ژاپن بر افزایش مناسبات فرهنگی تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز که به ژاپن سفر کرده است در دیدار با قائم مقام شهردار کیوتو ژاپن اظهار کرد: شیراز هم‌اینک برای سال ۲۰۱۷ میلادی، پایتخت جوانان جهان اسلام است و این شهر برای میزبانی کنفرانس اتحادیه شهرهای تاریخی آمادگی دارد.

 
وی ادامه داد: شیراز از نظر فرهنگ شهروندی، داشته‌های مذهبی و برخورداری‌ های تاریخی، ادبی و هنری در جمع بهترین‌ها قرار دارد.
 
علیرضا پاک فطرت برای تبادل گردشگر، برگزاری هفته‌های فرهنگی متقابل و سایر فعالیت‌های فرهنگی اعلام آمادگی کرد.
 
شهردار شیراز تصریح کرد: این اقدامات به فهم و شناخت مستمر از یکدیگر، توسعه پایدار و صلح فرهنگی کمک‌های فراوانی می‌کند.
 
قائم مقام شهردار کیوتو نیز با تاکید بر لزوم افزایش مناسبات فرهنگی و تبادل دانش اظهار کرد: عضویت شیراز در اتحادیه شهرهای تاریخی (LHC) از یک سو و جایگاه هر دو شهر (کیوتو و شیراز) به عنوان مرکز تاریخ، تمدن و هویت کشورهای متبوع خود، از سوی دیگر، ظرفیت مناسبی را برای توسعه تبادلات فرهنگی، علمی مهیا کرده است.
 
ساتوشی اومورا اظهار امیدواری کرد: شهرهایی نظیر شیراز بتوانند کیوتو و دبیرخانه اتحادیه را در دسترسی معتبر به اهداف از پیش تعیین شده یاری کنند.
 
شیگنوری شیباتا، دبیرکل اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، شیراز را یکی از شهرهای فعال اتحادیه توصیف و ابراز امیدواری کرد: این شهر در آینده میزبان نشست سالانه مجمع عمومی این اتحادیه باشد.
 
شهر کیوتو به پایتخت باستانی ژاپن با سابقه بیش از هزارساله شهرت دارد و بنیانگذار اتحادیه شهرهای تاریخی جهان است .
 
شیراز  از سال ۹۳ به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی جهان درآمده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار