بندرعباس؛

وزارت جهاد کشاورزی به دنبال افزایش بهره وری کشت گندم

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: کاهش واحد سطح و افزایش بهره وری در کشت گندم از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، عباس کشاورز معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت
 
در بازدید از مزارع گندم بذری هرمزگان درشهرستان حاجی آباد افزود: در 3سال گذشته 360هزار هکتار سطح کشت آبی گندم در کشور کاهش یافته و این در حالی است که تولید گندم از5میلیون و900هزار تن به 14میلیون تن افزایش یافته است که علاوه بر خود کفایی در تولید گندم بخشی از آن صادر شد
.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل برداشت گندم در کشور تاکنون 500هزارتن گندم از بهره برداران خریداری شده است گفت: گسترش سیستم های آبیاری نوین در کشت محصولات زراعی با هدف تولید گندم بر اساس هرمتر مکعب آب و ایجاد تعادل بین آب وخاک از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: براساس بررسی های انجام شده از هر متر مکعب آب 2کیلو گرم گندم تولید می شود.

کشاورز گفت: در سال 92 متوسط تولید گندم برهر متر مکعب آب 550گرم بوده که این رقم در سال گذشته به 800گرم رسید.

وی افزود: با بررسی های انجام شده در مزارع گندم هرمزگان با هر مترمکعب آب 2برابر متوسط کشوری محصول تولید شده است که نشان از ظرفیت های بسیار خوب بخش کشاورزی استان دارد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب در فصل پاییز و زمستان امکان تولید محصولات زراعی و باغی را دارد که باعث شده برخی محصولات از جمله خرمای پیارم، مرکبات سیاهو و سیر بشاگرد در کشور به عنوان برند مطرح شوند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: زراعت ، کشاورزی ، گندم ، فصل ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.