اهواز؛

ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد باشگاه ها

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بر نظارت دقیق بر عملکرد باشگاه ها ی ورزشی در استان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت:‌ پدران و مادران زمانی که فرزند خود را به باشگاه می‌فرستند، به این اعتماد می‌کنند که در آن جا هیاتی بر عملکرد باشگاه نظارت و از سلامت فرزندش مراقبت می کند.

افشین حیدری اظهار کرد: ‌برنامه پیشنهادی دکتر روزدار خوب است، البته می تواند بهتر و کامل تر هم شود. همچنین باید بگویم در بحث راه اندازی مرکز فیزیوتراپی در خدمت دکتر روزدار خواهیم بود.

وی ادامه داد: خوزستان یکی از استان های خاص در بحث فعالیت‌های ورزشی، به ویژه در بعد قهرمانی است، بنابراین می طلبد که در استان خوزستان برای حفاظت از سلامت ورزشکاران و همچنین امنیت جامعه ورزشی در بحث دوپینگ که مقوله بسیار بد و فراگیری شده است و به شان اجتماع و جامعه هم آسیب می زند، ابزارهای لازم وجود داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پی پیشنهاد جواد حردانی، ورزشکار پارالمپیکی استان جهت افتتاح مراکز تخصصی با توجه به بحث ریزگردها و آلودگی هوا در خوزستان، گفت:‌ حردانی پیشنهاد خوبی داد و حتما با توجه به مشکل ریزگردها، بحث کلینیک‌های تخصصی در استان‌هایی که با این مشکل مواجه هستند، می تواند به سلامت ورزشکار کمک کند. همچنین از دوستان فدراسیون می خواهم که اهمیت این اقدام را برای ستاد بحران کشور جا بیندازند. این مهم می‌تواند یک فرصت برای استان خوزستان در زمینه راه اندازی کلینیک باشد.

وی همچنین در خصوص نظارت بر باشگاه‌ها، عنوان کرد:‌ باید بپذیریم که سودجویی باعث شده که خیلی از خانواده ها آسیب ببینند. پدران و مادران زمانی که فرزند خود را به باشگاه می‌فرستند، به این اعتماد می‌کنند که در آن جا هیاتی بر عملکرد باشگاه نظارت و از سلامت فرزندش مراقبت می کند، پس مسوولیت دکتر روزدار در این بخش بسیار است.

حیدری ادامه داد:‌ یکی از موضوعاتی که پس از مراسم معارفه‌ام به دفعات مختلف به من گفته می شد، این بود که باشگاهی را رفته ایم و در آن جا مواد نیروزا توزیع و فروخته می شد. همچنین در آن باشگاه، ورزشکاران را به استفاده از این مواد، ترغیب و تشویق می کنند. من در همین جا اعلام می کنم که با هیچ کسی تعارف نداریم. جامعه باید به ما اعتماد کند و ما نیز باید این اعتماد را به مردم بدهیم که هر کسی تخلف کند، با آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: برخی مواقع نادانی به دلیل عدم دسترسی خوب به منابع اطلاعاتی باعث می شود که اشتباهی رخ دهد و گاهی اوقات، این اشتباهات برای یک جامعه گران تمام می شود، پس آموزش باید در دستور کار رییس هیات پزشکی ورزشی استان باشد. همچنین در بحث توسعه فضاهای فیزیکی هم باید بگویم که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان به هیات پزشکی ورزشی استان کمک می‌کند و آن را تنها نمی‌گذارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با گله مندی از بخشنامه جدید مبنی بر عدم بکارگیری کارکنان دولت در راس هیات های ورزشی استان ها، گفت: ‌من امروز حتما در این زمینه با وزیر ورزش صحبت‌ خواهم کرد، چرا که به ما اعلام کرده اند که حتما از این پس باید در انتخاب روسای هیات های ورزشی، از کارکنان دولت استفاده نکنیم. این یک بخشنامه جدید است که یک مشکل بسیار بزرگ می باشد و ما را دچار نوسان شدیدی خواهد کرد. به هر حال این مشکل باید حل شود.

وی افزود: همچنین اعلام کرده اند، فردی که بازنشسته است نباید به عنوان رییس هیات، کاندیدا شود، در حالی که این فرد سال‌ها زحمت کشیده و پیشکسوت است و اکنون باید از تجربیات او استفاده کنیم. به هر حال یکی از اشکالات در کشور ما، تفسیر متفاوت قانون است.

حیدری بیان کرد: این دو موضوع بسیار مهم، ما را با چالش بسیار جدی مواجه کرده است. ما نمی توانیم ظرفیت‌ها را نادیده بگیریم و به دنبال کسی باشیم که بیکار است و بیاید رییس هیات شود، البته اگر فرد بیکار هم توانایی داشته باشد، می تواند در انتخابات مجمع شرکت کند اما این که کارمند دولت باشد و نمی تواند رییس هیات شود، یک مشکل اساسی است که باید حل شود. به هر حال این یک بحران برای تمام استان ها است.

وی در پایان گفت: امیدوارم همگی کمک کنیم تا جایگاه ورزش خوزستان ارتقا پیدا کند که قطعا با همت و تلاش همگی، ورزش خوزستان به جایگاه بهتری خواهد رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
عالی بود. متشکرم.
آخرین اخبار