کرمانشاه؛

این بار انتظار پشت تخت های بستری

مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه اظهار کرد: به علت کمبود تخت در این بیمارستان، همواره حدود 250 بیمار روانی در نوبت انتظار برای بستری می‌مانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سهراب احسانی مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: این بیمارستان از قدمت بسیاری برخوردار است و از 45 سال پیش تاکنون علاوه بر کرمانشاه همواره به استان‌های غربی کشور نیز خدمات رسانی کرده است.
 
وی با بیان اینکه بیمارستان فارابی تا چند سال پیش به یک مخروبه شباهت داشت، گفت: تصمیم بر این بود که این بیمارستان تخریب شود، اما در نهایت بازسازی بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر با انقلابی که در هتلینگ و بازسازی تمامی بخش‌ها و تاسیسات فرسوده بیمارستان صورت گرفته عملا چهره بیمارستان نسبت به چند سال پیش بسیار تغییر کرده و از نظر هتلینگ جزو 30 بیمارستان برتر کشور شده است.
 
احسانی با بیان اینکه تعداد تخت‌های مصوب بیمارستان 250 تخت است، گفت: در حال حاضر 203 تخت فعال در بیمارستان وجود دارد که در چشم انداز سال 1399 بیمارستان، این تعداد تخت باید به 323 تخت افزایش یابد.
 
مدیر بیمارستان فارابی کرمانشاه از حجم بالای مراجعات به این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه حدود پنج هزار نفر به درمانگاه بیمارستان مراجعه می‌کنند و ضریب اشغال تخت بیمارستان 100 درصد است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر همواره حدود 250 بیمار روانی آماده پذیرش و در انتظار بستری داریم اما تختی برای پذیرش آنها وجود ندارد و این امر قطعا خطراتی برای جامعه نیز به دنبال خواهد داشت.
 
احسانی در خصوص مدت بستری بیماران روانی، گفت: قطعا نمی‌توان مدت مشخصی را برای بستری شدن بیمار  روانی در نظر گرفت و از چند هفته تا چند ماه این زمان متغیر است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه مدت بستری بیماران روانی در بیمارستان مشخص نیست، نمی‌توانیم زمانی برای ترخیص بیماران و پذیرش بیماران جدید معین کنیم.
 
وی تاکید کرد: اگر تعداد تخت‌های بیمارستان دو برابر شود، شاید بتوانیم جوابگوی حجم مراجعات بیماران روانی باشیم.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.