زنجان؛

جودوی استان در انتظار حمايت مسئولين

رييس هيئت جودوی استان زنجان گفت: اين رشته ورزشی برا ی ارتقاء به حمایت متولیان و مسوولان نیاز دارد.

مجتبی بیگلی رییس هیئت جودوی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ افزود: از آغاز سال، مسئولین و مدیران واحدهای صنعتی استان قول داده بودند از رشته ورزشی جودو حمایت کنند، اما تا کنون هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده است.

وی کمبود تاتامی (تشک جودو) و هزینه بالای خرید لباس مخصوص برای جودو کاران را دو مشکل عمده در جودوی استان دانست و گفت: کمبود تاتامی در استان زنجان کاملا محسوس است به طوری که شهرستان‌های جودو خیز استان نمی‌توانند در این رشته ورزشی به صورت شایسته فعالیت نمایند.
رییس هیئت جودوی استان افزود:طی مذاکراتی که با درخشنده رییس فدراسیون جودو داشتیم مقرر شد، اگر هیئت بتواند نیمی از هزینه‌های خرید تاتامی را تهیه نماید مابقی را فدراسیون پرداخت می‌نماید تا استان زنجان صاحب حداقل ۴ تخته تاتامی شود.
بیگلی ادامه داد، برای تامین نیمی از هزینه‌های خرید تاتامی به همکاری مسئولین شهری وصنعتی استان نیاز داریم تا باکمک آنان شاهد رشد و شکوفایی جودو در استان باشیم.
وی به عناوین کسب شده در سال ٩۵ اشاره کرد و گفت:: کسب مدال طلا توسط مسعود خان احمدلو جودو کار شایسته زنجان درمسابقات قهرمانی کارگران جهان که در کشور ایتالیا برگزار شد و کسب مقام سوم تیمی در مسابقات کارگری کشور که با حضور ٢٣ تیم از سراسر کشور به میزبانی زنجان انجام شد از جمله دستاوردهای جودوی استان است.
رییس هیئت جودوی استان افزود:در مسابقات کارگری کشور، آقایان محسن مهری، مسعود خان احمدلو، پیمان منفرد، مسعود عینی لو و مهدی خان احمدلو در اوزان مختلف یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز ا. برای استان کسب کردند.
بیگلی در در ادامه، استعداد یابی و راه اندازی پایگاه قهرمانی، حضور در لیگ کشوری و برگزاری لیگ استانی را از اهداف و چشم انداز این رشته ورزشی دانست.

مريم بابايی نايب رئيس بانوان هيئت جودوی استان نيز در اين گفتگو به عناوين کسب شده در سال ٩۵ در بخش بانوان اشاره کرد و گفت : کسب يک مدال طلا و يک نقره از مسابقات قهرمانی کشور بسيج ، کسب مقام سوم رده سنی نوجوانان و جوانان از مسابقات قهرمانی مناطق که به صورت تيمی ارديبهشت ماه در همدان برگزار شد و کسب دو مقام پنجم از مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور قسمتی از عناوين کسب شده توسط بانوان جودو کار استان زنجان در سال ٩۵ می باشد .

وی ادامه داد : در ارديبهشت سال جاری اعزام دو تن از داوران استان (مریم بابایی،زینب بیگدلی ) که از داوران ممتاز کشور هستند را داشتیم که داوران زنجانی امتيازات بالايی در اين دوره کسب نمودند.

وی در رابطه با اهداف آتی جودوی استان در حوزه بانوان گفت: اولويت اول هيئت جودو استعداد يابی و پرورش قهرمان است که با توجه به وجود پايگاه قهرمانی بسيج در زنجان و با همکاری آموزش و پرورش بتوانيم ورزشکاران مستعد استان را شناسايی کرده و در مسير قهرمانی قرار گیریم.


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.